۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۲۹۸۲۱۹
حجت الاسلام سالک کاشانی:

اعدام شیخ نمر عواقب ناخوشایندی برای سعودی ها خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اعدام شیخ نمر را موجب بیداری مردم عربستان نسبت به حکام این کشور دانست و گفت: آل سعود و حکام آن عامل مستقیم آمریکا و اسرائیل هستند.
حجت الاسلام سالك

حجت الاسلام احمد سالک کاشانی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تأکید بر این که عملکرد آل سعود به واسطه حمایت های صهیونیست ها انجام می شود، گفت: آل سعود و حکام آن عامل مستقیم آمریکا و اسرائیل هستند و به عنوان مزدور عمل می کنند.

 

وی افزود: چند تن از سران حکومت سعودی علیه پادشاه عربستان اعتراض کرده و درخواست جدایی او از حکومت را مطرح کرده اند که این نشان از اختلافات داخلی در این کشور است.

 

حجت الاسلام سالک کاشانی با تأکید بر این که وزیر امور خارجه آل سعود یک جوان بی تجربه و نا آگاه از دیپلماسی خارجی است، گفت: دیدگاه آل سعود نسبت به ایران اسلامی خصمانه است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت آل سعود با شیعیان حامی ایران در عربستان، گفت: اعدام شیخ نمر عواقب بسیار بدی برای عربستان به دنبال خواهد داشت.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اعدام شیخ نمر را موجب تحرک به جوشش آمدن جامعه شیعی عربستان و اهل تسنن که وابسته به آل سعود نیستند، دانست و گفت: پیام دیگر اعدام شیخ نمر، منسجم شدن شیعیان و سلفی های اهل سنت در سراسر کشورهای خلیج فارس است.

 

وی اعدام شیخ نمر را موجب بیداری مردم عربستان نسبت به حکام این کشور دانست و گفت: بیداری مردم عربستان از ارزش بالایی برخوردار است، چرا که بیداری و بصیرت مردم عربستان، اوضاع حاکمیتی عربستان را نا امن می کند.

 

حجت الاسلام سالک گفت: تصویب حکم اعدام شیخ نمر محکوم است و امیدواریم با معقولانه عمل کردن دولت سعودی، شاهد اجرای این تصمیم اشتباه نباشیم./1307/ت302/ج

 

ارسال نظرات