۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۹۸۳۱۸
استاد حوزه علمیه شیراز مطرح کرد؛

مساجد کانون همدلی و همزبانی مؤمنان

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر حوزوی با تأکید بر اهمیت و جایگاه مساجد گفت: مساجد کانون همدلی و همزبانی مؤمنان هستند و در همین راستا نیاز است زمینه جذب جوانان به مساجد فراهم شود.
مسجد
حجت الاسلام علی صفری، محقق و پژوهشگر حوزوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، با اشاره به نقش مساجد اظهار داشت: بی شک مساجد که محل عبادت و بندگی حضرت حق و سجده گاه اولیای الهی در برابر خداوند و جایگاه ابراز نیاز به درگاه خالق بی نیاز و محل به جای آوردن عمود دین یعنی نماز است، از ویژگی های خاصی برخوردار است و می تواند کانون مهر، محبت، همدلی و همزبانی نمازگزاران و مؤمنان به یکدیگر از جنبه‌های مختلف مادی و معنوی باشد.
 
این محقق حوزوی با بیان اینکه مسجد جایگاه و اهمیت ویژه ای در فرهنگ اسلامی دارد و از دیدگاه پیامبر اکرم(ص) حساسیت ویژه ای دارد، گفت: امروزه وظیفه روحانیان جذب جوانان به مساجد است.
 
وی خاطرنشان کرد: امروزه باید مساجد علاوه بر محل برگزاری نماز جماعت و عبادت و دعا کردن، به عنوان کانونی برای آشنا شدن مسلمانان با یکدیگر، حل مشکلات و پرداختن به مسائل اجتماعی و اخلاقی قرار گیرد.
 
حجت‌الاسلام صفری ادامه داد: قطع رابطه با مسجد در حقیقت به معنای قطع رابطه با منفعت‌های دینی و اعتقادی بسیاری از جمله قطع رابطه با مؤمنان و محروم ماندن از ارتباط خالصانه با خدا است. /839/303/ب2
ارسال نظرات