۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۲۹۸۴۲۵

مسؤولیت اداره مرز شلمچه در اربعین حسینی به آذربایجان‌شرقی واگذار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی با بیان این‌که صدور ویزا برای اربعین در تهران و 16 استان کشور صورت می گیرد، گفت: مسؤولیت مرز شلمچه در اربعین به آذربایجان‌شرقی واگذار شده است.
اربعين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، روحی ملکی، مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی عصر امروز در دومین جلسه ستاد هماهنگی و خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در تبریز، اظهار داشت: داشتن گذرنامه و اخذ ویزا برای سفر به عراق در ایام اربعین الزامی است.


وی با بیان این‌که طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، در ایام اربعین علاوه بر تهران در 16 استان دیگر نیز صدور ویزا انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ثبت‌نام از زائران اربعین در سامانه سماح انجام می‌شود و صدور ویزا بر اساس اطلاعات ثبت شده در این سامانه انجام خواهد شد.


روحی با بیان این‌که امسال مسؤولیت مرز شلمچه در اربعین به آذربایجان‌شرقی واگذار شده است، تصریح کرد: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با همکاری تمامی نهادهای لشکری و کشوری نهایت تلاش خود را جهت تأمین آسایش و امنیت زائران اربعین حسینی از یک سال گذشته داشته است.


همچنین دانشور، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان شرقی با اشاره به تهیه لیست امکانات موردنیاز و وظایف دستگاه‌های مسؤول در تأمین امکانات، گفت: بخش عمده اقلام مورد نیاز از طریق کمک‌های مردمی تامین خواهد شد که نیازمند اطلاع‌رسانی مناسب است.


وی افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود 600 هزار زائر از طریق مرز شلمچه به عتبات عالیات مشرف شوند که تلاش خواهیم کرد امکانات متناسب با این تعداد از زائران در منطقه ایجاد شود، زائران بعد از عبور از مرز شلمچه با خودروهای حمل و نقل عمومی که از داخل کشور تأمین خواهند شد به نجف اشرف منتقل می‌شوند.


سعید شبستری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در سخنانی با بیان این‌که خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در تهران و 16 استان کشور انجام می‌شود، استفاده بهینه از امکانات موجود دستگاه‌ها را در این زمینه خواستار شد و اظهار داشت: مردم ما قطعا در این امر خیر همراه دستگاه‌های اجرایی خواهند بود و باید اطلاع‌رسانی لازم در سطح استان انجام شود.


وی با اشاره به این‌که استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان نیز در این مرز حضور خواهند داشت، گفت: باید تمهیدات لازم اندیشیده شود تا برای پاسخ‌گویی به حجم انبوه زائران مشکلی نداشته باشیم، تمام امکانات مورد نیاز احصا شده و فعالیت‌های این ستاد به تدریج وارد فاز اجرایی می‌شود.


باقر جوان، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌شرقی نیز اعلام کرد مشکلی در تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی برای انتقال زایران به مرز و از مرز به محل‌های تعیین شده در داخل عراق وجود ندارد./935/202/ب2

ارسال نظرات