۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۲۹۸۴۴۲
استاد حوزه و دانشگاه:

دشمن با مذاکره به دنبال اعمال حاکمیت در ایران است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر مبارزه با اندیشه های بنی امیه زمان، گفت: بنی امیه به دنبال تهدید، تطمیع و تحمیق جامعه بود.
حجت الاسلام علي باقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی باقری، استاد حوزه و دانشگاه چهارشنبه شب در جمع عزاداران هیأت ابوالفضل(ع) در مسجد زیارت امامزاده عبدالله(ع) لتحر کاشان، با اشاره به این که قیام کربلا درس های متعددی برای بشریت دارد، گفت: امام حسین(ع) نیمی از قرآن است، چرا که پیامبر اسلام(ص) فرمود کتاب خدا و اهل بیت(ع) از یکدیگر جدا نمی شوند.

 

وی افزود: همان طور که قرآن همواره زنده و پویا است و هیچگاه فرسوده نمی شود، اهل بیت(ع) نیز مانند قرآن هستند و با نزدیک شدن به آن بزرگواران می توان از دریای وجودشان بهره مند شد.

 

حجت الاسلام باقری با تأکید بر این که با پی بردن به عمق وجود اهل بیت(ع) و پیام قیام امام حسین(ع) می توان سرمایه معنوی ارزشمندی برای آخرت به دست آورد، گفت: ایثار، فدارکاری و ظلم ستیزی از درس های قیام امام حسین(ع) است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، زیر بار ظلم نرفتن و ظلم نکردن را از فلسفه های قیام کربلا دانست و گفت: مبارزه با شمر، عمر سعد و دودمان ابوسفیان از درس های زیارت عاشورا است.

 

وی با تأکید بر دوست بودن با دوستان امام حسین(ع) و دشمنی با دشمنان ایشان، ابراز کرد: ما باید شمر، و یزید و معاویه صفت های زمانه را بشناسیم که لازمه آن از بین بردن یزید درون مان است.

 

به گفته وی، یکی از خصلت های بد شمر، به قتل رساندن فرزند فاطمه زهرا(س) برای خوش خدمتی به دستگاه حاکمه وقت بود تا بتواند به منافع دنیوی برسد.

 

پیشرفت های علمی ایران اسلامی به واسطه عاشورا و انقلاب حسینی سال 57 است

حجت الاسلام باقری، پنهان کردن حقیقت، معنویات و ارزش ها برای دست یابی به منافع دنیوی را پیروی از شمر و عمر سعد دانست و گفت: لعنت فرستادن به دشمنان امام حسین(ع) در زیارت عاشورا به معنای این است که در هر زمانی باید مراقب اندیشه های بنی امیه باشیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که معاویه در طول دوران حکومت خود مردم را تهدید و ارعاب می کرد تا مردم خاموش شوند، گفت: معاویه با تطمیع و دادن رشوه و تحمیق کردن مردم از رشد و درک آنها جلوگیری می کرد که حکومت پهلوی نیز این روش را در جامعه پیدا کرده بود.

 

وی با یادآوری این که حکومت پهلوی اجازه رشد علمی را به مردم نمی داد تا مردم از سوادی کمی برخوردار باشند، گفت: جامعه ایران با انقلاب حسینی خود توانست به پیشرفت های علمی دست یابد.

 

به گفته وی، اندیشه امام حسین(ع) رشد دادن و بالندگی مردم بود تا مردم در پرتو این اندیشه به رشد علمی و اندیشه های عالی دست یابند، از این رو پیشرفت های علمی ایران اسلامی به واسطه عاشورا و انقلاب حسینی سال 57 است.

 

حجت الاسلام باقری با بیان این که معاویه مردم را تطمیع می کرد به معنای این که بیت المال را در اختیار افرادی قرار می داد که تحت امر حکومت وقت باشند، گفت: حکومت ملعون پهلوی نیز با پرداخت حق الزحمه به رسانه ها، کشور ویران شده ایران را یک مدینه فاضله معرفی می کرد.

 

مردم ایران ملتی عاشوایی و فرزندان محرم هستند

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که قبل از انقلاب مردم در فقر، گرفتاری و بی کاری رنج می برند، اما حاکمان وقت شعار رسیدن به تمدن بزرگ را سر می دادند، افزود: مرم باید با اندیشه های بنی امیه مبارزه کنند تا دشمن ما را تهدید و تطمیع نکند.

 

وی با بیان این که استکبار جهانی ملت ایران را همواره تهدید کرده و صحبت از گزینه های روی میز می کند، گفت: ملت ایران یک امت عاشورایی است که زبان تهدید آنها را از پای در نمی آورد.

 

به گفته وی، مردم ایران از جنگ و تهدید ترس ندارند، چرا که فرزند محرم هستند، از این رو استکبار جهانی با نا امید شدن از نتیجه تهدید، از راه تطمیع وارد شده است تا با نشان دادن چراق سبز و مذاکره و برداشتن تحریم ها، حاکمیت خود را در ایران اعمال کند.

 

حجت الاسلام باقری با تأکید بر این که بر عاشوراییان وظیفه است تا فریب تطمیع دشمن را نخورند، گفت: بنی امیه به دنبال تهدید، تطمیع و تحمیق جامعه بود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که راه های نفوذ دشمن را باید شناخت تا بتوان با آن مقابله کرد، بیان کرد: درس گرفتن از عاشورا و مکتب اباعبدالله(ع) از نفوذ دشمن جلوگیری می کند./1307/202/ب1

ارسال نظرات