۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۹۸۴۴۳
استاد حوزه و دانشگاه:

حضرت زینب با زبان برگرفته از قرآن به مبارزه با دشمن پرداخت

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که حضرت زینب(س) به دور از اندیشه های پست دنیایی و با اندیشه متخذ از قرآن و با زبان تحلیل و رسواگری خود به سخنرانی پرداخت، گفت: عاقبت بخیری در پرتو دین حاصل می شود.
حجت الاسلام سيد عباس ميرحبيبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عباس میرحبیبی، استاد حوزه و دانشگاه چهارشنبه شب در جمع عزاداران مسجد صفاری کاشان، با اشاره به نقش مؤثر اسرای کربلا در روشنگری جامعه، گفت: حضرت زینب(س) با تکیه بر آیات قرآن کریم بساط دشمن را درهم پیچید و آنها را سرکوب کرد.

 

وی افزود: حضرت زینب(س) آیه 9 سوره مریم را بازگو کرد تا با ارزیابی فکری و عملی خود پایانی را برای دشمن ترسیم کند، چرا که قرآن کریم می فرماید عاقبت کسانی که گناهان بزرگی انجام می دهند، تکذیب الهی و تمسخر قرآن است.

 

حجت الاسلام میرحبیبی با با بیان این که حضرت زینب(س) به دشمن گفت، شما با آیات عینی الهی و حجت خدا مبارزه و او را تکذیب کردید، افزود: اباعبدالله(ع) قرآن ناطق و تجسم قرآن در جامعه بود که دشمن با ایشان مبارزه کرد و درواقع آیات الهی را تذیب کرد که دلیل آن گناهان بزرگی بود که انجام داده بودند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که مبارزه با آیات الهی و سرپیچی از دستورات خداوند متعال بد عاقبتی به همراه خواهد داشت، گفت: حضرت زینب(س) با سخنان خود به زیبایی آینده دشمن را ترسیم کرد تا حق بودن قیام امام حسین(ع) را اثبات کند.

 

وی با سفارش به این که برای عاقبت به خیری باید حلال و حرام خدا را توجه کرد و با قرآن کریم انس داشت، گفت: عاقبت بخیری در پرتو دین حاصل می شود.

 

به گفته وی، برخی مواقع فعالیت های دیپلماسی بسیار موفق تر از فعالیت های نظامی عمل می کند، از این رو حضرت زینب(س) برای از بین بردن خطرات مبارزه با یزید به دیپلماسی بر اساس قرآن روی آورد.

 

حجت الاسلام میرحبیبی گفت: حضرت زینب(س) به دور از اندیشه های پست دنیایی و با اندیشه متخذ از قرآن و با زبان تحلیل و رسواگری خود به سخنرانی پرداخت و موجب بی طاقتی و اظهار شکست یزیدیان شد.

 

 این استاد حوزه و دانشگاه سخنان حضرت زینب(س) را زبان دیپلماسی با استدلال و منطق قرآن دانست و گفت: حضرت زینب(س) کربلا را ماندگار و صراط مستقیم را نمایان کرد./1307/202/ب1

ارسال نظرات