۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۹۸۵۳۹

برگزاری دوره مشاوره ویژه طلاب در حوزه های علمیه لرستان

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان گفت: دوره مشاوره ویژه طلاب مدارس علمیه استان در تمام مدارس علمیه برگزار می شود.
معاونت تهذيب حوزه هاي علميه

حجت الاسلام محمد ولی پور، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: دروس اخلاق به صورت هفتگی در مدارس علمیه لرستان برگزار می شود.


وی با بیان این که کلاس درس اخلاق با حضور اساتید بومی و غیر بومی برگزار می شود، افزود: در طول یک سال و نیم گذشته سه دوره از اساتید استان قم در این زمینه، به مدارس علمیه لرستان اعزام شده است.


حجت الاسلام ولی پور با اشاره به این که از سال گذشته تاکنون 784 دوره کلاس درس اخلاق در مدارس علمیه لرستان برگزار شده است، عنوان داشت: هدف از برگزاری این دوره ها تربیت اخلاقی، رشد و نمو اخلاقی طلاب است.


وی در ادامه افزود: در جهت تجهیز شدن معاونت تهذیبی مدارس علمیه لرستان اقدامات مؤثری صورت گرفته است و معاونت تهذیب مدارس مجهز به رایانه و چاپگر هستند.


معاون تبلیغ و تهذیب مدارس علمیه لرستان از برگزاری نشست های معاونان تهذیب در طول سال خبر داد و اظهار کرد: این نشست ها با هدف بهتر شدن فعالیت های تهذیبی و استفاده از ظرفیت های موجود مدارس برگزار می شود.


وی با اشاره به برگزاری فعالیت های معاونت تهذیب در طول دو سال گذشته خاطرنشان کرد: طلاب و اساتید استان جهت شرکت در دوره های تربیت مربی قرآن، طرح ضیافت ملکوت و دوره تربیت مشاور  به این دوره ها اعزام شده اند.


حجت الاسلام ولی پور با اشاره به برگزاری دوره مشاوره به طلاب در مرکز مدیریت استان عنوان داشت: این دوره در راستای ارائه مشاوره به طلاب و برطرف شدن مشکلات آنان برگزار می شود.


وی موضوعات تحصیلی،خانوادگی ،ازدواج و تربیت فرزند را از جمله موضوعات برگزاری دوره های مشاوره بیان کرد و گفت: مشاوره های لازم برای طلاب در برطرف شدن مشکلات طلاب مؤثر است.


حجت الاسلام ولی پور افزود: برگزاری دوره ی مشاوره در تقویت مبانی اخلاقی، دینی و روحی طلاب نقش بسزایی دارد و با استقبال طلاب در مدارس علمیه روبرو شده است.


وی خاطرنشان کرد: اساتید مشاور حوزه های علمیه لرستان جهت شرکت در دوره های آموزشی و ارتقایی به قم و مشهد اعزام شده اند.


وی با بیان این که در طول دو سال گذشته تلبس طلاب متقاضی در مدارس علمیه کمالیه و صادقیه خرم آباد برگزار شد، تصریح کرد: در سال جاری تاکنون شرایط جهت تلبس طلاب فراهم نشده است.


معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی قرآن در طول دو سال گذشته در مدارس علمیه استان ادامه داد: تاکنون این طرح به منظور دوره پیش نیز تربیت مربی قرآن کریم در پنج مدرسه علمیه استان برگزار شده است.


وی تصریح کرد: این دوره با حضور پنج نفر از اساتید اعزامی و شرکت بیش از 250 نفر از طلاب مدارس علمیه برگزار شده است./9459/302/ب1

ارسال نظرات