۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۲۹۸۷۷۵
کارشناس مذهبی:

شیخ نمر منادی فقه آل محمد است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی گفت: شیخ نمر منادی فقه آل محمد(ص) است به همین دلیل مورد غضب دستگاه آل سعود ملعون قرار گرفته بدون اینکه اقدام عملی برعلیه آل‌سعود یا برخلاف قوانین بین المللی و حقوق بشر انجام داده باشد صرفا به بیداری مردم پرداخته است اما شجاعت، جسارت، عمق بصیرت ایشان سبب خشم وهابیان آل‌سعود شده است.
اديب يزدي

حجت الاسلام مرتضی ادیب‌یزدی استاد حوزه علمیه و از خطبای مشهور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تسلیت به پیشگاه امام عصر(عج) و مقام معظم رهبری درخصوص بروز فاجعه غمبار منا، گفت: هر اندازه به کیفیت وقوع فاجعه منا بیشتر دقت می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که این فاجعه طرحی از پیش طراحی شده بود که با طراحی مثلث صهیونیسم، وهابیت و داعش اتفاق افتاد.

 

حجت الاسلام ادیب‌یزدی تصریح کرد: با شناختی ما از حکومت غاصبانه و رذیلانه وهابیت در طول سال‌های گذشته داریم آنها اصلا برای حیثیت اسلام ارزش قائل نبوده و در اداره کشور خود به مدیریت خشن روی آورده و دست به هر جنایتی می‌زنند.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: وهابیت در عربستان و منطقه دست به سلسله جنایات بسیاری زده است و ما در همین ماه شریف محرم از خدا می‌خواهیم که این غده سرطانی را از پیکره اسلام عزیز بزداید تا شاهد اضمحلال این گروه خونخوار، بدفهم و بی‌منطق باشیم.

 

وی در خصوص حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر گفت: ایشان از چهره‌های فاضل، مبارز، فهیم، دانا و بصیر در میان علمای شیعه قرن حاضر است بیدارگری‌های شیخ نمر در منطقه شرقیه سال‌ها است که شیعیان را به سمت آگاهی و مبارزه با استکبار کشانده است.

 

حجت الاسلام ادیب‌یزدی ابراز داشت: این شیخ بزرگوار توانسته یک روشنگری و بصیرت عمیقی در میان آحاد شیعیان منطقه شرقیه عربستان ایجاد کند زیرا ریشه‌های فکری ایشان متاثر از فرهنگ اهل بیت(ع) است.

 

استاد حوزه علمیه افزود: شیخ نمر منادی فقه آل محمد(ص) است به همین دلیل مورد غضب دستگاه آل سعود ملعون قرار گرفته بدون اینکه اقدام عملی برعلیه آل‌سعود یا برخلاف قوانین بین المللی و حقوق بشر انجام داده باشد صرفا به بیداری مردم پرداخته است اما شجاعت، جسارت، عمق بصیرت ایشان سبب خشم وهابیان آل‌سعود شده است.

 

وی ابراز کرد: این بزرگوار مدت‌ها دربند بوده است که یکی دوبار توطئه ترور ایشان را برنامه‌ریزی کردند اما موفق نشدند و یک بار نیز ماشین ایشان را به شدت کوبیدند اما خداوند ایشان را نجات داد در نهایت وی را دستگیر کردند و الان هم حکم اعدام او را صادر کردند که ولیعهد بی‌تدبیر، جوان و ناپخته سعودی حکم اعدام نمر را تایید کرده است.

 

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: اگر آل‌سعود این حکم را اجرا کند باید منتظر انتقادهای سنگین در منطقه شرقیه و شیعه نشین عربستان باشد و مسلما جهان اسلام اعم از شیعه، اهل‌سنت و همه آزادگان به طور قطع علیه دستگاه ددمنش و خون‌خوار آل‌سعود حرکت خواهد کرد و ان‌شاءالله شاهد پایان عمر سعودی‌ها باشیم.

 

حجت الاسلام ادیب‌یزدی در پایان خاطر نشان کرد: جایگاه و رسالت تاریخی روحانیت ایجاد بیداری و بصیرت است همان بصیرت و آگاهی که رهبر معظم انقلاب در میان جوامع اسلامی ایجاد می‌کند امروز جایگاه بزرگ ولی فقیه در جامعه ما اهمیت خود را روز به روز بیشتر نشان می‌دهد که ما باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم./813/302/ب3

ارسال نظرات