۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۹۹۲۰۳
رییس پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی:

پدافند غیر عامل از مسائل ضروری جامعه است

خبرگزاری رسا ـ جهانسری با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل در برابر هجمه های نرم دشمن، گفت: در جامعه باید به این باور از طریق گفتمان سازی و فرهنگ سازی رسید که پدافند غیر عامل از مسائل ضروری جامعه است.
پدافند غيرعامل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار احمد جهانسری، رییس پدافند غیر عامل استان، در دیدار اعضای شورای پدافند غیر عامل استان، با آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به تأکیدات رهبری در خصوص پدافند غیرعامل، اظهار داشت: پدافند غیر عامل از مهم ترین مسائل در دنیای امروز است، کشورهایی که حتی دشمنی در عرصه بین الملل ندارند در این خصوص هزینه های بالائی را برای این مطلب صرف کرده اند.

 


وی مرحله نخست پدافند غیر عامل را گفتمان سازی دانست و ابراز داشت: در جامعه باید به این باور از طریق گفتمان سازی و فرهنگ سازی رسید که پدافند غیر عامل از مسائل ضروری جامعه است و نخستین قدم در بحث پدافند غیر عامل آموزش است.

 


وی ادامه داد: از جمله فعالیت های در خصوص آموزش، دوره تربیت مربی پدافند غیر عامل بود که 100 نفر از اساتید و مربیان، زیر نظر دانشگاه مالک اشتر و امام حسین(ع) مورد آموزش و تربیت قرار گرفتند که از این میان، 40 نفر توانستند مدرک لازم را کسب کنند.

 


سردار جهانسری با تأکید بر طرح جامع پدافند غیر عامل، خاطرنشان کرد: همچنین 2 هزار نفر از مدیران مدارس در دوره آموزش 8 ساعته قرار گرفتند، تولید 5 سی دی با توزیع 10 هزار نسخه را می توان از دیگر برنامه های پدافند غیر عامل دانست.

 


وی از جمله برنامه های فرهنگ سازی در پدافند غیر عامل را در دو حوزه حاکمیتی و مردم دانست و ابراز داشت: در بخش حاکمتی با ابلاغیه و دستور العمل در کنار دیگر فعالیت ها فعالیت هایی صورت گرفته است، اما عمده بحث مردم هستند.

 


سردار جهانسری، فرهنگ سازی را دروازه توسعه آموزش عنوان و تأکید کرد: در برخی کشورها پدافند غیر عامل اجباری است، در دانشگاه ها همکاری مناسب نداریم، دانشگاه ها از لحاظ علمی وارد نشده ایم.

 


شبستری، معاون سیاسی استاندار همچنین، در این مراسم با تأکید بر حضور تمام احاد مردم، سازمان های دولتی و غیر دولتی در طرح پدافند غیر عامل، اظهار داشت: پدافند غیر عامل از برنامه های مصون سازی کشور در حوزه های مختلف اجتماعی است.

 


وی با اشاره به برنامه نفوذ دشمن در حوزه های مختلف کشور، تصریح کرد: در این خصوص زیر نظر قرار گاه پدافند غیر عامل، کارگروه ها مختلف برنامه های لازم را ارائه می دهند، پدافند غیر عامل اقتدار نظام و ثبات را نشان می دهد، تمام دستگاه باید پای کار باشند.

 


معاون سیاسی استاندار با بیان این‌که آموزش قدم اول می باشد و می تواند م
ؤثر باشد، افزود: خوی استکباری جزء ذات وماهیت آمریکا است و هیچ گاه از این ویژگی دست برنخواهند داشت، دشمن  به دنبال ضربه زدن است و از شیوه های مختلف بهره می برد.

 


وی نفوذ در مسائل فرهنگی را حساس عنوان و تأکید کرد: دشمن با شکست در جنگ سخت وارد جنگ نرم به خصوص سایبری شده است، دشمن در فضای مجازی با القائات مختلف به دنبال تضعیف بائر ایمانی نسل جوان است.

 


سرهنگ قادری، جانشین فرمانده سپاه عاشورا، بزرگ ترین متفکر پدافند غیر عامل را حضرت امام(ره) دانست و اظهار داشت: بسیج مردمی از مهمترین برنامه های امام راحل در برابر هجمه های دشمن بود، بسیح برنامه بزرگ برای مقابله با تهدید نرم و سخت دشمن است.

 

وی با اشاره به ویژگی انتخابات و راهپیمایی ها در مقابله با هجمه های دشمن، تصریح کرد: راهپیمایی دارای سطح بالای تهاجم در فضای نرم است و از مسائل پدافند غبر عامل است./854/202/ب1

ارسال نظرات