۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۹۹۳۸۰

طرح سلامت معنوی در مراکز درمانی کشور اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون ستاد اقامه نماز کشور از اجرای طرح سلامت معنوی در 62 بیمارستان کشور خبر داد و گفت: از طرح‌های ابتکاری، خلاقانه و نو در سراسر کشور حمایت می کنیم.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، منصور سرگزی، معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور امروز در جمع فعالان ستاد استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که در حال حاضر ستاد در 320 شهرستان فعال است، اظهار داشت: مشارکت دستگاه های اجرایی با ستادهای اقامه نماز در تحقق اهداف پیش بینی شده مؤثر است.


وی با بیان این‌که از طرح‌های ابتکاری، خلاقانه و نو در سراسر کشور حمایت می کنیم، تصریح کرد: اجرای طرح سلامت معنوی در 62 بیمارستان کشور پیش بینی و تدارک شده است که در این طرح برای اقامه نماز بیماران ساز و کارهای لازم و امکانات متناسب در نظر گرفته شده و تأمین می‌شود.


سرگزی بر پیش بینی و تخصیص اعتبار لازم برای اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی اقامه نماز استان‌ها و شهرستان ها تأکید کرد و افزود: امسال به افزایش اعتبارات استان‌ها توجه خاصی شده است و در کنار جذب اعتبارات تبلیغات و آگاهی‌سازی و تبیین اهمیت اقامه فریضه واجب نماز در جامعه بسیار کارساز است.


معاون فرهنگیع آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از سخنان خود یکی از طرح های مهم این ستاد را توسعه و ترویج اقامه نماز صبح در مساجد عنوان کرد و اظهار داشت: حدود 70 هزار مسجد در کشورمان وجود دارد که برای برگزاری نماز صبح در بیشتر این مساجد تلاش می‌کنیم.


وی با تأکید بر تلاش دبیران و اعضای ستادهای استانی و شهرستانی در راستای ترویج و توسعه اقامه فرهنگ نورانی نماز گفت: متعالی شدن این فریضه واجب در جامعه انسانی و عمق‌بخشی به باورهای اعتقادی و آموزه‌های دینی می‌تواند روح و روان سالم و آرامش اجتماعی و اخلاقی را در آن حاکم کند.


سرگزی عملکرد و اجرای برنامه‌های مورد هدف ستادهای اقامه نماز آذربایجان شرقی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اجلاس استانی نماز در هر یک از استان‌های کشور برگزار خواهد شد، این اجلاس با همکاری و مشارکت دستگاه های مختلف و با رویکرد شناسایی و تجلیل از فعالان نماز آن استان در ماه‌های آینده برگزار می‌شود.


همچنین اسدالله ضیایی، مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به این‌که باید موضوع نماز و آموزش مسائل دینی و اعتقادی در جامعه فراگیر و همگانی باشد، اظهار داشت: جوانان و نوجوانان از گروه‌های اصلی هدف‌گذاری ستادهای اقامه نماز استان محسوب می شوند./935/203/ب2

ارسال نظرات