۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۳۰۰۱۲۳

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ ایجاد کارگاه آموزش «تربیت و سبک زندگی دینی» در بهبهان، دهه پایانی آبان‌ماه؛ زمان برگزاری مسابقات قرآن دانشگاه آزاد مسجدسلیمان، برگزاری مسابقات استانی اوقاف خوزستان و آغاز داوری مقالات رسیده به همایش ملی «رهیافت‌های علوم کشاورزی در پرتو قرآن» از مهم‌ترین عناوین اخبار کوتاه خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، خانم جعفری، معاون فرهنگی مدرسه علمیه طوبی شهرستان بهبهان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این مدرسه برای طلاب ابراز داشت: برگزاری کارگاه آموزش خانواده با موضوع تربیت و سبک زندگی دینی از مهرماه سال جاری در این مدرسه آغاز شده است.

 

وی ادامه داد: این دوره آموزشی به‌ صورت هفتگی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با حضور طلاب تشکیل می‌شود؛ خانم اهدایی و خانم حری از اساتید این مدرسه علمیه نیز مدرس این کارگاه هستند.

 

خانم جعفری خاطرنشان کرد: برگزاری این کارگاه برای رفع نیازهای فرهنگی طلاب در زندگی خانوادگی آنها و ارتباط با خانواده است؛ عملکرد موفق و براساس الگوهای اسلامی در میان طلاب ضروری است.

 

معاون فرهنگی مدرسه علمیه طوبی شهرستان بهبهان از تشکیل جلسات اخلاق و اجرای طرح زمزمه‌های قرآنی با رویکرد آموزش صحیح‌ قرائت قرآن کریم برای طلاب این مدرسه علمیه خبر داد.

 

دهه پایانی آبان‌ماه؛ زمان برگزاری مسابقات قرآن دانشگاه آزاد مسجدسلیمان

خانم حمیدیان، کارشناس فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان از آغاز نام نویسی بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی این واحد دانشگاهی خبر داد و ابراز داشت: دانشجویان، اساتید و کارکنان می‌توانند با مراجعه حضوری نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

 

وی گفت: هنگام نام نویسی و تکمیل فرم، کتاب های مربوط به هر رشته در بخش کتبی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد؛ مرحله مقدماتی بخش شفاهی باید در بازه زمانی 18 تا 24 آبان برگزار شود که سعی ما بر آن است که در 23 آبان‌ماه این مرحله از مسابقات برگزار شود.

 

کارشناس فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان یادآور شد: سال گذشته بیش از 500 داوطلب در بخش‌های کتبی و شفاهی این مسابقات شرکت کردند که برخی از آن‌ها توانستند در بخش شفاهی به مرحله منطقه‌ای مسابقات راه یابند.

 

خانم حمیدیان خاطرنشان کرد: 25 آذرماه سال جاری زمان برگزاری مسابقات کتبی در رشته‌های تفسیر قرآن، زندگانی معصومین(ع)، زندگی پیامبر اکرم(ص)، احکام بانوان و آقایان، نهج‌البلاغه، ادعیه، ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی استادان و دانشجویان است.

 

این مقام مسؤول بیان داشت: رشته‌های بخش شفاهی مسابقات را براساس آیین‌نامه، قرائت و حفظ 20،10،5 جزء و کل، رشته‌های جزء سی و سه جزء متوالی است.

 

برگزاری مسابقات استانی اوقاف خوزستان

حجت‌الاسلام مرتضی فرهادی‌نژاد، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان با اشاره به برگزاری مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در تاریخ جمعه 29 آبان‌ماه، ابراز داشت: حسینیه امام رضا(ع) اهواز برای میزبانی از برگزاری مسابقات قرآن اوقاف تعیین شده است و افزون بر بهره‌مندی و حضور داوران بین‌المللی استان خوزستان برخی داوران از تهران نیز دعوت شده و حضور دارند.

 

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان به معرفی رشته‌های این مسابقات پرداخت و تصریح کرد: قرائت، ترتیل، دعاخوانی، حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم، اذان ویژه برادران و معارف قران کریم از جمله آنها است.

 

آغاز داوری مقالات رسیده به همایش ملی «رهیافت‌های علوم کشاورزی در پرتو قرآن»

حجت‌الاسلام علی جولایی‌مفرد، دبیر علمی همایش ملی «رهیافت‌های علوم کشاورزی در پرتو قرآن» گفت: با توجه به این که مهلت ارسال مقاله به این همایش ملی تا 30 مهرماه تمدید شه بود، پس از بررسی‌های انجام گرفته داوری آثار رسیده از دهه پایانی آبان‌ماه آغاز خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که این همایش ملی در راستای توجه به آموزه‌های قرآنی در ارتباط با علوم کشاورزی و دامی برگزار می شود، ابراز داشت: این همایش براساس ارسال مقالات در دو بخش اعضای هیأت علمی و آزاد تدوین شده که در بخش آزاد محدودیتی برای افراد شرکت‌کننده در همایش وجود ندارد و همه افرادی که در زمینه کشاورزی و امور قرآنی فعالیت داشته اند، می توانند مقالات خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

 

حجت الاسلام جولایی مفرد یادآور شد: موضوعاتی همچون اهمیت کشاورزی در قرآن کریم، نگرشی بر آیات قرآن در ارتباط با علوم دامی، قرآن و اهمیت خاک و خاک‌شناسی، محیط زیست و اهمیت حقوق آن از نظر قرآن، بررسی اهمیت آب و آبیاری از منظر قرآن، قرآن و علوم باغبانی، قرآن و ژنتیک، پرورش نگه‌داری دام و طیور از نظر قرآن، صنایع غذایی و محصولات وابسته به آن در قرآن کریم از محورهای این همایش هستند.

 

دبیر علمی همایش ملی «رهیافت‌های علوم کشاورزی در پرتو قرآن» عنوان کرد: 4 آذر سال جاری زمان برگزاری این همایش ملی تعیین شده که به صورت یک روزه در دو نوبت صبح و بعداز ظهر برگزار می شود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که پایگاه اطلاع‌رسانی http://www.rahyaaft.ir/?ckattempt=1  برای ارائه اطلاعات بیشتر راه‌اندازی شده است، بیان داشت: این همایش از سوی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین تدوین شده است./9453/203/ب2

ارسال نظرات