۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۳۰۰۱۴۰
احکام (۲۴)

حکم شرعی زمینه‌سازان نفوذ دشمن

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل فقهی آستان مقدس حضرت معصومه(س) حکم مترتب بر مسؤولان حکومتی که زمینه نفو‌ذ را برای دشمن فراهم کنند را در مرحله اول سلب مسؤولیت از سوی نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: از نگاه فقه اسلامی کسی که زمینه نفوذ دشمن را در نظام اسلامی فراهم کند مجرم و منافق است.
احکام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود اکبری در برنامه بیان احکام شرعی آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، به تبیین ابعاد فقهی استکبارستیزی پرداخت و گفت: احکام شرع مقدس مجموعه مسائلی در نفی هرگونه ارتباط با استکبار دارد که بیان اختصاری آن در سالروز خروش جونان انقلابی، نوعی همیاری با این اقدام جوانان انقلابی در جریان تسخیر لانه جاسوسی استکبار در خاک ایران اسلامی است.

 

کارشناس مسائل فقهی حرم مطهر حضرت معصومه(س) تبری از مشرکان، نجس بودن کفار، حرمت ازدواج با کفار، حرام بودن نیم خورده غذای کفار، حرام بودن گوشت خوراکی ذبح شده از سوی کفار، دفن کردن مسلمان در قبرستان کفار و بالعکس را از احکام کفرستیزانه اسلام دانست و گفت: این‌ احکام به صورت تحریم و جنگ فرهنگی عمومی با کفار است.

 

حجت الاسلام اکبری بخش احکام حکومتی فقه اسلامی را مقابله حکومتی با کفار بیان کرد و گفت: در فقه به این بخش به نام کفار حربی پرداخته شده است.


کارشناس مسائل فقهی، مباحثی همچون دوستی با دشمن و سازش را از نظر احکام فقه حکومتی حرام دانست و گفت: در احکام شرعی ایجاد هرگونه زمینه نفوذ دشمن را فراهم کردن حرام و حکم فقهی بر عاملان آن مترتب است.


حجت الاسلام اکبری با اشاره به فصل دفاع در رساله امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) در بخش دفاع رساله خود فرمودند «اگر در کشورهای اسلامی زمینه‌ای برای نفوذ دشمن به ‌وجود آمد بر همه مسلمانان واجب است که راه نفوذ دشمن را ببندند».


کارشناس مسائل فقهی آستان مقدس حضرت معصومه(س) حکم مترتب بر مسؤولان حکومتی که زمینه نفو‌ذ را برای دشمن فراهم کنند را در مرحله اول سلب مسؤولیت از سوی نظام اسلامی عنوان کرد و گفت:از نگاه فقه اسلامی کسی که زمینه نفوذ دشمن را در نظام اسلامی فراهم کند مجرم و منافق است./837/پ201/س

ارسال نظرات