۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۰۰۲۱۳
آیت الله فاضل گلپایگانی:

ایران اسلامی اجازه رابطه با آمریکا را نخواهد داد

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر این که ایران اسلامی نباید مورد طمع سیاست مداران آمریکا قرار گیرد و به یک کشور مصرفی تبدیل شود، گفت: رهبری به اختلافات بر سر مسائل هسته ای پایان داد و دولت را از آثار منفی برجام آگاه کرد.
آيت الله محمد حسن گلپايگاني

آیت الله محمد حسن فاضل گلپایگانی استاد درس خارج حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که سابقه استکباری آمریکا برای همه جهانیان مبرهن است، گفت: ایران قبل از انقلاب صدمات وبلایای بسیاری را از سوی آمریکا متحمل شده است.

 

وی افزود: تجربه 40 ساله ایران اسلامی نیز نشان می دهد که آمریکا هیچگاه خیرخواه ملت و نظام ما نبوده و نظر مثبتی نسبت به ایران اسلامی نداشته است.

 

آیت الله فاضل گلپایگانی با تأکید بر این که استکبار جهانی همواره در صدد تخریب و براندازی انقلاب اسلامی ایران بوده است، گفت: دشمن در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام مانده است و امروزه نیز با لطف الهی و رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و اتفاق و اتحاد ملت ایران، شاهد ناامیدی دشمن هستیم.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با سفارش به مراقبت بودن در مسائل برجام، گفت: ایران اسلامی باید مسائل بین المللی خود را حل کند که برجام نیز در راستای دفاع از حقوق ملت و حل مشکلات بین المللی ایران است.

 

وی، برجام را بر خلاف اهداف ایران ندانست و گفت: حضور ایران در مذاکرات هسته ای و گفت‌وگو با کشورهای قدرتمند جهان موجب انتقال مواضع ایران به دنیا شد.

 

به گفته وی، دشمن از نزدیک گفته های مسؤولان ایرانی را شنید که این مهم از ارزش بالایی برخوردار است.

 

آیت الله فاضل گلپایگانی با تأکید بر این که راه نفوذ بر دشمن باید بسته شود، افزود: در قضیه برجام فقط به مسائل هسته ای پرداخته می شود و نباید ایران مورد طمع سیاست مداران آمریکا قرار گیرد و به یک کشور مصرفی تبدیل شود.

 

استاد درس خارجه حوزه علمیه با بیان این که مسؤولان ایرانی اجازه باز شدن مجدد پای آمریکا به کشور را نخواهند داد، گفت: ایران اسلامی دشمن مردم آمریکا و مخالف ارتباط با اقتصاد بین الملل نیست و خواهان روابط حسنه با دنیا است.

 

وی با اشاره به این که گذشته استکبار موجب بدبینی ایران اسلامی نسبت به آن کشورها شده است، تأکید کرد: ایران باید با بصیرت و آگاهی و بینش کامل به اجرای برجام و ارتباط با دنیا بپرازد.

 

به گفته وی، رهبر معظم انقلاب ضمن تأیید برجام و تأکید بر اجرای قدرتمندانه آن، مسؤولان را به مراقبت از نفوذ به واسطه برجام سفارش کرد.

 

آیت الله فاضل گلپایگانی با تأکید بر جامع و کامل بودن نامه رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور در رابطه با برجام، گفت: رهبری به اختلافات بر سر مسائل هسته ای پایان داد و دولت را آثار منفی برجام آگاه کرد./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات