۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۳۰۰۴۱۶
آیت الله نمازی:

خاورمیانه جدید با محوریت ایران و حزب‌الله شکل می‌گیرد/ مقابله با استکبار برخاسته از عقل و تجربه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: یک خاورمیانه جدید با محوریت ایران و حزب الله در برابر خاور میانه جدید آمریکا، بوش و خانم رایس وزیر اسبق امور خارجه آمریکا در حال شکل گیری است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان با اشاره به بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانش آموزان و دانشجویان، گفت: اهداف آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران هیچ تغییر نکرده است و آنها اگر بتوانند جمهوری اسلامی را نابود کنند لحظه ای درنگ و تأمل نخواهند اما نمی توانند و مبارزه با استکبار برخلاف حرف های برخی، حرکتی غیر منطقی و احساساتی نیست.

 

وی افزود: مقابله ما با استکبار برخاسته از عقل و تجربه و برخوردار از پشتوانه علمی است و تجربه تاریخی رابطه با آمریکا باید به برخی بفهماند که رابطه و دوستی موجب پایان خصومت ها و توطئه های آمریکا نمی شود و نباید دشمن را با کسانی که با آنها اختلاف نظر داریم اشتباه بگیریم.

 

امام جمعه کاشان ادامه داد: اشتباه نکنید دشمن اصلی آمریکا است و شما دشمن یکدیگر نیستید و برادر و هم میهمن یکدیگر هستید، این حرف تاریخی امام خمینی(ره) را نباید از یاد نبریم که مکرر می فرمود هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: مردم و احزاب و گروه ها نباید با یکدیگر اختلاف داشته باشند و به جان یکدیگر بیفتند و علیه یکدیگر مقاله بنویسند و در رسانه ها و سایت ها و علیه یکدیگر موضع گیری کنند.

 

وی افزود: معظم له در این دیدار فرمودند: حمایت بی دریغ و کمک های بی وقفه آمریکا به رژیم جنایتکار، قصاب و کودک کش رژیم صهیونیستی و جنایاتی که در حق مردم یمن می شود ماهیت واقعی آمریکا را برملا می کند.

 

با تغییر دولت سیاست های خارجی جمهوری اسلامی تغییر نمی کند

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به فرمایشات مهم رهبر معظم انقلاب و تدبیر حل مشکلات کشورهای اسلامی و همسایه عراق و بحرین و فلسطین در دیدار با وزیر امور خارجه و سفرا و کارداران جمهوری اسلامی ایران، گفت: رهبر معظم انقلاب گفتند، سیاست خارجی نظام با رفت و آمد دولت ها تغییر نمی کند و اینگونه نیست که اگر دولتی رفت و دولت جدیدی مستقر شد، سیاست خارجی جمهوری اسلامی عوض شود چرا که سیاست خارجی جمهوری اسلامی آن چیزی است که در اصول قانون اساسی آمده است و کسی نمی تواند آن را جابجا کند.

 

وی افزود: معظم له در این دیدار گفتند، احساس قدرت و نشستن در مقابل شش قدرت جهانی و دفاع از اهداف از جمله نقاطع قوت مذاکره کنندگان کشورمان در مذاکرات هسته ای است و اجرای سیاست های انقلابی در عرصه دیپلماسی سبب افزایش اقتدار کشور می شود و در قانون اساسی، اسلام معیار سیاست خارجی است، از این رو موضع گیری در مقابل کشور و مسائل مختلف باید مختصات دینی داشته باشد.

 

آیت الله نمازی گفت: رهبر معظم انقلاب همچنین در رابطه با کشورهای منطقه گفتند، راه حل مسأله سوریه انتخابات است و برای این کار باید با قطع کمک های نظامی و مالی به معارضین ابتدا جنگ تمام شود تا مردم سوریه در محیطی امن و آرام هر کس را می خواهند انتخاب کنند و در مسأله فلسطین ما ضمن نفی رژیم غاصب و محکومیت شدید فجایع و جنایات رژیم غاصب اسرائیل برگزاری انتخابات با حضور همه فلسطنیان را پیشنهاد کرده ایم.

 

وی افزود: معظم له در مورد آینده کشورهای عراق و یمن و بحرین نیز گفتند، در باره عراق تقسیم این کشور به مناطق عرب شیعه، عرب سنی و کرد مخالف مصالح مردم عراق است و در باره یمن نیز پیشنهاد ما قطع فوری جنایات سعودی و آغاز گفت‌وگو های یمنی یمنی می تواند پایان بخش درگیری های این کشور باشد ضمن اینکه در رابطه با بحرین نیز مردم بحرین هیچ چیزی جز حق رای و حق انتخاب را نمی خواهند و ما این درخواست را منطقی می دانیم.

 

خاورمیانه جدید بر محور ایران و حزب الله لبنان شکل خواهد گرفت

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به اظهار نظر یک پایگاه آمریکایی در رابطه با ایجاد یک خاورمیانه جدید با محوریت جمهوری اسلامی، گفت: یک خاورمیانه جدید با محوریت ایران و حزب الله در برابر خاور میانه جدید آمریکا، بوش و خانم رایس وزیر اسبق امور خارجه آمریکا در حال شکل گیری است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان، همچنین با اشاره به پیش بینی این خبرگزاری در رابطه با موفقیت ایران در برابر جبهه تروریست، گفت: خاورمیانه جدید را همین محور ایران و حزب الله لبنان شکل خواهد داد.

 

وی در ادامه با اشاره به هشدار 10 نفر از رهبران تراز اول سیاسی اروپا نسبت به آینده سیاه اتحادیه اروپا در رسانه ها گفت: آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، فرانسوا اولان رییس جمهور فرانسه، رییس شورای اروپا و رییس کمیسیون اروپا در مصاحبه ای با ارائه دیدگاه های خود در رابطه با آینده اروپا معتقدند اتحادیه اروپا روبه زوال و پایان است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با تسلیت فرارسیدن شهادت امام سجاد(ع) گفت: امامت امام سجاد(ع) دوران سخت خفقان و استبداد را پشت سرگذاشت و موقعیت هیچگونه فعالیت سیاسی و دفاع از ولایت را نداشتند./1307/201/ب1

ارسال نظرات