۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۳۰۰۴۹۴

چند خبر کوتاه از استان بوشهر

خبرگزاری رسا ـ برگزاری طرح لبیک یا حسین در هیئات مذهبی گناوه، برگزاری گفتمان دینی در مدرسه ایمان روستای سهیل کنگان و تشکیل شورای قرآنی در اهرم از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان بوشهر است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در بوشهر، جلسه آسیب شناسی تبلیغ  با حضور حجج اسلام حسین شیخی، حسن مصلح امام جمعه برازجان، سید ابراهیم شفقت پور رییس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان و دیگر طلاب و روحانیان در مسجد الغدیراین برازجان برگزار شد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان پس از بیان نقطه نظرات عزیزان روحانی درباره مسائل و مشکلات تبلیغ در دهه اول محرم اظهار داشت: امروز روحانیت باید میدان دار مسائل فرهنگی و ترویج معارف اسلام ناب محمدی (ص) باشد، اسلام دین زندگی است و در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی دارای برنامه است و ما باید سبک زندگی اسلامی را در میان خانواده ها تبیین کنیم.
 
وی نقش روحانیان و طلاب را بسیار با اهمیت دانست و تاکید کرد هدف از تشکیل این جلسه ایفای هرچه بهتر نقش روحانیت در جامعه دانست.
 
برگزاری طرح لبیک یا حسین در هیئات مذهبی گناوه
 
مرضیه موحد راد، کارشناس ارشد امور فرهنگی و تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی گناوه اظهار داشت: با عنایت به لزوم بهره مندی شایسته از ظرفیت و فضای معنوی ایام محرم و ضرورت توسعه و تعمیق فعالیت های قرآنی در هیئات مذهبی و ترغیب و مؤانست هر چه بیشتر عزاداران با آموزه های قرآن برنامه ای تحت عنوان لبیک یا حسین با موضوع تلاوت تحقیق قرآن کریم در هیئات مذهبی شهرستان اجرا شد.
 
کارشناس ارشد امور فرهنگی و تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی گناوه خاطر نشان کرد: به منظور تلاوت آیات قرآن کریم در هیئات مذهبی این طرح در 5 هیئت عزاداری شاخص و محوری به اجرا درآمد.
 
برگزاری گفتمان دینی در مدرسه ایمان روستای سهیل کنگان
 
گفتمان دینی در مدرسه ایمان روستای سهیل کنگان با حضور حجت‌الاسلام یونس فولادی، روحانی مستقر این روستا برگزار شد.
 
روحانی مستقر روستای سهیل در این دیدار با برگزاری گفتمان دینی در دو جلسه با موضوع تعلیم و تربیت و اهمیت یادگیری علم، پیرامون اهمیت خانواده و راه های مقابله با تهاجم فرهنگی به صحبت پرداخت.
 
تشکیل شورای قرآنی در اهرم
 
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تنگستان از تشکیل شورای قرآنی در شهر اهرم خبر داد.
 
حجت‌الاسلام ابوالفضل بحرینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تنگستان گفت: به منظور پیگیری هر چه بهتر امور قرآنی شهرستان و ترویج قرآن در بین مردم، شورای قرآنی در شهر اهرم به زودی تشکیل می‌شود.
 
وی با اشاره به لزوم اجرای بیشتر برنامه های قرآنی در روستاها تصریح کرد: این اداره آمادگی دارد که با همکاری دهیاری ها و با برنامه ریزی، برنامه های قرآنی را در سطح روستاها برگزار کند./846/604/ب2
ارسال نظرات