۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۲
کد خبر: ۳۰۰۷۴۶
استاد حوزه علمیه:

عرفان‌های نوظهور دسیسه استکبار است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد فارِس المومنین در خصوص ظهور فرق جدید، بیان داشت: اصولا کار استکبار تحمیل فرقه و ایجاد عرفان‌های پوچ به جهان اسلام است.
حجت الاسلام علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی، رییس بنیاد فارِس المومنین، شامگاه شنبه 16 آبان در شب شهادت امام چهارم شیعیان، حضرت زین العابدین(ع) در مسجد امیر(ع)، گفت: اصلی ترین مولفه تشیع امامت است و دشمنان همین محور را هدف قرار داده‌ و تلاش می‌کنند به آن ضربه وارد کنند.


وی افزود: اولین مرتبه در بحث امامت، ولایت حضرت علی(ع) است، در این سلسله 11 وصی وجود دارند که در انتها به حضرت قائم(عج) می‌شوند و مباحثی هم که حول محور امام مهدی(عج) مطرح می‌شود با مهدویت شناخته می‌شوند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نقشه‌های دشمنان اسلام، ابراز داشت: دشمنان با ترفندهای مختلف مبحث مهدویت را به انحراف کشده‌اند و یکی از کارهایی که در این راه انجام داده‌اند عمل همانندسازی سازی است، به این شکل که روایات و احادیث معتبر را عینا با یک روایت دیگر مطرح می‌کنند.


حجت الاسلام علوی تهرانی ادامه داد: اولین نفر که به جعل حدیث پرداخت معاویه بود، در آن زمان معاویه به افراد پول می‌داد و روایت و حدیث‌سازی انجام می‌داد، معاویه می دانست در آن زمان آن حرف ها را کسی باور نمی‌کند ، اما او این‌کار را کرد تا امروز را تحت الشعاع قرار دهد.

رییس بنیاد فارِس المومنین با پرداختن به جریان انحرافی پس از شهادت امام حسن عسکری(ع)، اظهار داشت: جریایان مختلفی پس از شهادت امام یازدهم بوجود آمدند که در 4 گروه اصلی فعالیت می‌کردند و گاه بحث امامت را پس از شهادت امام حسن عسکری(ع) پایان یافته معرفی می‌کردند و گاه نیز افراد دیگر را به عنوان امام دوزادهم قبول داشتند.

وی در خصوص مختصات غیبت صغری، گفت: در این دوره ارتباط شیعه با امام تا حدی برقرار است ولی ارتباط امام با مردم کاملا از طریق 4 نایب وی پابرجا می‌ماند، نوابی که در قبال امام قائم(عج) هشت وظیفه را پیگیری می‌کردند.

حجت لاسلام علوی تهرانی در خصوص موضوع نیابت پس از غیبت، تاکید کرد: از دوره محمد بن عثمان شخصی به‌نام محمدحسن شریعی که ادعای نیابت خاص از  امام زمان(عج) را داشت و دستگاه خلافت عباسی به‌شدت از این فرد حمایت می‌کرد به‌قصد از بین بردن مهدویت اعلامی را انجام داد، دستگاه خلافت آن زمان نیز محمدحسن شریعی را فرد خاص و نایب امام مهدی(عج) معرفی می‌کرد.

رییس بنیاد فارِس المومنین درباره غیبت کبری نیز، گفت: در زمان غیبت کبری، امام عصر(عج) حضور دارند ولی ظهور ندارند، در این ارتباط شیعه کاملا با امام در تماس مداوم نیست.

وی مراجهع و علمای تقلید هیچ‌گاه ادعایی مبنی بر ارتباط با وجود مبارک حضرت مهدی(عج) ندارند و تنها پل ارتباطی با امام زمان را حضور قلب و تقوای افراد معرفی می‌کنند.

حجت الاسلام علوی تهرانی در پایان، تصریح کرد: فرقه‌سازی در جهان اسلام اولین بار توسط معاویه انجام شد، در جهان امروز نیز استکبار عرفان‌های نوظهور و فرق ضاله را به جهان اسلام تحمیل می‌کنند./856/202/ب

ارسال نظرات