۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۳۰۱۱۸۶

یادواره ۶۰ شهید عرصه نظم و امنیت ۴ شهرستان فارس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره ۶۰ شهید عرصه نظم و امنیت شهرستان‌های جهرم، لارستان، فیروزآباد، گراش با حضور خانواده معظم شهدای ناجا و مسؤولان محلی به میزبانی جهرم برگزار شد.
يادواره شداء فارس
به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، یادواره 60 شهید عرصه نظم و امنیت شهرستان‌های جهرم، لارستان، فیروزآباد، گراش با حضور خانواده معظم شهدای ناجا و مسئولان محلی امروز، 18 آبان به میزبانی جهرم در تالار علامه امینی برگزار شد.
 
در این مراسم حجت الاسلام لطف‌اله دژکام، امام جمعه جهرم با اشاره به جایگاه مجاهدت در قرآن، گفت: بر اساس آیات قرآن یکی از راه‌هایی که مسیر آمادگی برای سفر به آخرت را جلوی ما می‌گذارد ، مسیر مجاهدت و خدمت به مردم است.
 
وی بیان کرد: نعمت جهاد برای قشر نیروی انتظامی فراهم است و کسی که در این راه برای ایجاد و حفظ امنیت جان می‌دهد، چیزی جز سود کسب نکرده و رزمندگانی که در سوریه علیه گروه تروریستی داعش می‌جنگند؛ مجاهدان فی سبیل الله هستند.
 
عضو شورای حوزه‌های علمیه استان فارس با اشاره به تقدیم چند شهید مدافع حرم در جهرم خاطرنشان کرد: تخریب حرم اهل‌بیت(ع) از شعار داعش است و همان‌گونه که تخریب حرم امام حسن(ع) توسط وهابیت انجام شد اما تا زمانی که این حرم در اختیار اهل تسنن بود، تخریب نشد.
 
نماینده ولی فقیه در جهرم تاکید کرد: اگر در کشور سوریه با گروه تروریستی داعش مبارزه نکنیم در داخل کشور باید با آن‌ها مبارزه کرد، در این راستا همواره باید یاد افراد مجاهد در این راه، زنده و بزرگ داشت.
 
حجت الاسلام لطف‌اله دژکام خاطرنشان کرد: هرکس بگوید چرا رزمندگان ما برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) برای مبارزه با داعش به کشور سوریه می‌روند، به نفع امریکا و هم‌پیمانانش موضع گرفته است.
 
بنابراین گزارش، ناصر کشاورز، معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی فارس نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: امنیت یک مقوله نسبی است که زیربنای همه کارها قرار دارد و نیروی انتظامی 950 شهید گلگون‌کفن برای امنیت کشور تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
 
وی تصریح کرد: نقش امنیت در کشوربسیار دارای اهمیت است به طوریکه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری همواره به این مقوله توجه خاصی داشته و دارند.
 
کشاورز با اشاره به نقش خانواده‌ها در حفظ و امنیت کشور، افزود: اگر نیروی انتظامی نقش پررنگی در ایجاد امنیت در کشور دارد، خانواده‌ها این نقش را پررنگ‌تر بر عهده‌دارند.
 
این گزارش می‌افزاید، عبدالعظیم انصاری، فرمانده منطقه انتظامی شهرستان جهرم هم در ادامه این مراسم طی گزارشی از نحوه برگزاری این یادواره اظهار کرد: بازنشستگان نیروی انتظامی جایگاه رفیعی دارند زیرا که جوانی خود را در راه آسایش و امنیت مردم گذاشتند تا امنیت در کشور برقرار باشد.
 
وی از همکاری آموزش‌وپرورش، اوقاف، بنیاد شهید و امور ایثارگران، تیپ 33 المهدی(عج) و شهرداری در برگزاری این یادواره قدردانی کرد.
 
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از خانواده های 60 شهید نیروی انتظامی شهرستان‌های مذکور تجلیل شد./839/101/ب3
ارسال نظرات