۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۳۰۱۲۶۷
سردار سلامی:

شجره طیبه مقاومت در بلاد اسلامی به درختی تنومند تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ جانشین فرمانده سپاه پاسداران با بیان این که تحولات میدانی و سیاسی در عراق و سوریه توسط سیاست آمریکا، عربستان، ترکیه و قطر با شکست روبه رو شده است، گفت: شجره طیبه مقاومت در بلاد اسلامی به درختی تنومند تبدیل شده است، خورشید قدرت های بزرگ و استکبار به مغزب نزدیک و خورشید اسلامی از مشرق طلوع در مرکز آسمان خواهد درخشید.
سردار سلامي  سردار سلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران در همایش سوختگان وصل با موضوع «الف دزفول» که به همت دفتر ادبیات و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سالن فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سال های دفاع مقدس گفت: شهدا با شجاعت راه نفوذ کفار به کشورهای اسلامی را مسدود کردند و حیات و منزلت ما به شهادت ها و جانبازی ها وابسته است.

 

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به مقاومت شهر دزفول در سال های دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: خاطرات جاودانی از شهر دزفول  که با درخشش استثنایی به عنوان شهر آسمانی، مقاومت، ایستادگی، صبر و شکوه روح مقاومت یک ملت به یادگار باقی مانده است.

 

وی با بیان این که جاده شهادت از مسیر مقاومت و جهاد عبور می کند، عنوان کرد: مقاومت مفهومی است که از روز بعث پیامبر(ص) در مسیر سعادت و حیات مسلمانان بوده است، امروز برادران ما در سوریه، لبنان، بحرین و عراق در مقابل منشور ظالمان و استعمارگران ایستاده اند و مقاومت نقش حیات جاودانه ای را برای ما ترسیم می کند.

 

سردار سلامی افزود: مقاومت پیامبر(ص) در شعب ابیطالب ایستادگی آشکار ایشان در برابر زیادخواهی ظالمان است، هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه یک مسیر پایان ناپذیر بود و در واقع گشایش مسیر بی انتها به عنوان حجت حقیقی و آشکار بود تا همه مسلمانان بدانند هجرت کلید پویایی دنیای اسلام برای حل مسائل و مشکلات است.

 

جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: شمشیرهای مسلمانان که بر مبنای بصیرت حمل می شوند ضامن بقای مسلمانان از فتنه های مختلف است، عاشورا اوج مقاومت و لحظه حیات انسان برای بزرگ ترین خلقت الهی بود، خدا می خواست نشان دهد تا برای عدالت، آزادی و حاکمیت ارزش های الهی جان امام حسین(ع) هم می تواند به عنوان مرکز عالم هستی فدا شود، خدا می پذیرد که گران قدرترین سرمایه هستی و زیبا ترین جلوه ایثار و مقاومت را از خود نشان دهد.

 

وی با بیان این که زمان نمی تواند گرد کهنگی بر واقعه عظیم عاشورا داشته باشد، اظهار داشت: واقعه عاشورا بیشتر در عاطفه مسلمانان حرکت می کند، عاشورا نمایش روح جاری مقاومت در اوج بود، همه دولت های بزرگ تلاش کردند خورشید اسلام پشت پرده جاهلیت محبوس کنند اما اسلام با انقلاب امام خمینی (ره) درخشید و امام مسلمانان را به هویت از دست رفته خود بازگرداند.

 

سردار سلامی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسلمانان بیدار شدند و تقابل راهبردی بین انقلاب اسلامی و نظام سلطه شکل گرفت بیش از یکصد سال است که سلطه اروپا و آمریکا بر جهان اسلام شکل واقعی گرفت.

 

جانشین فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: تشکیل رژیم صهیونیستی توسط استکبار صورت گرفت و نظام سلطه بر ثروت های مادی اسلام تاختند و فرهنگ ملت های مسلمان را مورد هجمه قرار دادند، کشورهای استکباری سعی کردند تا مسلمانان همانگونه رفتار کنند که آنها می خواهند.

 

وی با اشاره به سلطه دیکتاتورها برنظام جهان اسلام، عنوان کرد: بعد از آنکه نظام سلطه رژیم صهیونیستی را به وجود آوردند هر چه مسلمانان خواستند تا سرزمین های اشغالی را پس بگیردند نتوانستند، نظام سلطه در سپتامبر سیاه در کشور اردن هزاران فلسطینی را به فجیع ترین شکل قتل عام کرد.

 

سردار سلامی با بیان این که امام بزرگوار با انقلاب داستان تسلط و سیاست ظالمانه استعمار را با روندی معکوس مواجه کرد، افزود: پیروزهای دفاع مقدس واکنش سازمان یافته ملت های مستکبر بود تا انقلاب بزرگ ایران را با مخاطره روبرو کنند.

 

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با بیان این که جنگ تحمیلی در سطح جهانی بود، افزود: داستان مقاومت شهر دزفول از اینجا شکل گرفت، شهری که مورد حمله قرار گرفت اما روحش مستحکم و آرام بود، دزفول نشان داد ایران کشور شهرهای شجاع است، آمریکا و شوروی دشمنان هم درجنگ سرد بودند اما در جنگ تحمیلی علیه ایران با هم متحد شدند و میلیاردها دلار به صدام کمک مالی کردند.

 

 

وی مقاومت مردم دزفول را آزمون بزرگی دانست و گفت: تصور جهان این بود بر اساس معیار رایج در جنگ ها باید نظام ما در اولین روزها فرو می ریخت این قضاوت ها از نظر مادی اشتباه نبود اما آنچه قابل تشخیص نبود تصویر حقیقی ملت ایران از اعتقاد به امام حسین (ع) بود که از عاشورا فرهنگ ساخته بود.

 

سردار سلامی ضمن بیان خاطراتی از سال ها ی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در زمان جنگ گلوله ها سهمیه داشت و ما هر دو روز یک گلوله تنها می توانستیم شلیک کنیم به ما سیم خاردار هم نمی دادند همه دروازه ها را به روی ما بسته بودند و حتی اجازه صادرات نفت را به ما نمی دادند.

 

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به رشادت مردم دزفول در سال های دفاع مقدس، گفت: مردم با دست خالی می جنگیند اما پیروز شدند، جنگ تحمیلی عبرت هایی به ما یاد داد تا در برابر قدرت های بزرگ و نظام سلطه بایستیم و اینکه هیچ دولتی نمی تواند ما را شکست دهد اگر ثابت قدم باشیم و مقاومت کنیم.

 

وی با بیان این که ما درس های فراوانی از جنگ تحمیلی آموختیم، گفت: در جهان امروز باید قدرتمند  عمل کرد، توقف ضامن بقاء نیست و این درس برای تقابل راهبردی برای مقابله با سلطه ارزشمند بود.

 

سردار سلامی با اشاره به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: پهباد های فرزندان ملت ایران می تواند سه هزار کیلومتر علیه دشمن شلیک کنند، رادارهای ما ماهواره های دشمن را رصد می کنند که  این حاصل مقاومت بود، جنگ تحمیلی برای این بود تا ما را در آزمایشگاهی بلند مدت به بازوهای شکست ناپذیر تبدیل کند و در نتیجه این تصور به واقعیت رسید.

 

جانشین فرمانده سپاه پاسداران افزود: بعد از امام(ره)، مقام معظم رهبری این انقلاب را هدایت کردند و ما را برای نبرد بزرگ آماده کردند، فرمایش ایشان این بود که نباید کفار بر مسلمانان غلبه کنند و ملت های مسلمان سرنوشت خود را پیش ببرند.

 

وی با اشاره به شکست های مکرر دشمن توسط انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ما نظم ساخته دشمن را فروپاشانیدم و به دشمن فهماندیم که نمی تواند از ثروت های ما برای بازیابی قدرت خود استفاده کند، ما سکوی قدرت او نیستیم و این موضوع را در واقعیت های بزرگ در میدان های نبرد هم نشان دادیم و ایده آل ها را به واقعیت ذهنی تبدیل کردیم.

 

سردار سلامی گفت: رژیم صهیونیستی در هم شکست و در جنگ های 33 حزب الله پیروز شد، بعد از این جریان، آمریکایی ها یک تشیع جنازه سیاسی از مهره های پوسیده خود تشکیل دادند؛ در یمن و بحرین مقاومت توانست شکست سختی به آنها وارد کنند.

 

جانشین  فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به شکست دشمنان گفت: تحولات میدانی و سیاسی در عراق و سوریه توسط سیاست آمریکا، عربستان، ترکیه و قطر در آن دفن شده است، هر نقطه نشانی از تجلی یک انقلاب است، شجره طیبه مقاومت در دزفول و بلاد اسلامی به درخت تنومند تبدیل شده است، خورشید قدرت های بزرگ و استکبار به مغزب نزدیک و خورشید اسلامی از مشرق طلوع در مرکز آسمان خواهد درخشید.

 

وی در پایان صحبت های خود با بیان بر اینکه زمان نابودی نظام سلطه نزدیک است، بیان کرد: واقعیت ظهور اسلام در جهان انکار ناپذیر است و این واقعیت به زودی محقق خواهد شد. /818/پ201/ج1

ارسال نظرات