۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱
کد خبر: ۳۰۱۳۱۱
استاد حوزه و دانشگاه:

اقتدار ایران موجب تغییر مواضع آمریکا در منطقه شده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که دشمن با اسلام در ستیز است و شیعه و سنی برای او تفاوتی ندارد، گفت: ایران اسلامی در شرایط کنونی در حال دفاع از خود است که حضور مستشاری در کشورهای همسایه نیز در این راستا انجام می شود.
حجت الاسلام رضا غفاري پور

حجت الاسلام حسن غفاری فر استاد مراکز تخصصی حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران به دنبال جهاد ابتدایی نیست، گفت: همه فقها جهاد ابتدایی را در عصر غیبت جایز نمی دانند.

 

وی افزود: در شرایط کنونی ایران اسلامی نیازی به جهاد ابتدایی ندارد، چرا که همه در حال حمله به ایران هستند و با وجود این شرایط، جهاد ایران دفاعی محسوب می شود.

 

حجت الاسلام غفاری فر با بیان این که دشمن به حاجیان هم رحم نکرد، گفت: این بی رحمی صرفا نسبت به ایرانی ها نبود، بلکه بیش از 700 هزار نفر از 15 کشور جهان در فاجعه منا کشته شدند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با یادآوری جنایات دشمن در کشورهای مختلف منطقه، گفت: دشمن با اسلام در ستیز است و شیعه و سنی برای او تفاوتی ندارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که به فرموده خداوند هرکس به داد مسلمانان نرسد، مسلمان نیست، افزود: اگر به ایران اسلامی تعرض هم نشود، وظیفه ما دفاع از مسلمانان جهان است.

 

استاد مراکز تخصصی حوزه علمیه گفت: دشمن می داند که ایران حاشیه امنی در جهان اسلام دارد، از این رو به دنبال نا امن کردن کشورهایی مانند لبنان، سوریه و بحرین است تا حاشیه امن ایران را از بین ببرد.

 

وی با اشاره به این که دشمن تا حد توان خود ایران را مورد تعرض قرار می دهد، گفت: فارغ از اصل دفاع مسلمانان از یکدیگر، ایران اسلامی در شرایط کنونی در حال دفاع از خود است که حضور مستشاری در کشورهای همسایه نیز در این راستا انجام می شود.

 

به گفته وی، کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که هم پیمان نظامی نداشته باشد و هر کشوری که زنده و پویا است دارای هم پیمان نظامی است که برای ایران نیز بهترین هم پیمانان می توانند همسایه های با قرابت دیدگاه باشند.

 

حجت الاسلام غفاری فر با تأکید بر این که برخی برای پیشرفت، کشور را مجاب به الگوبرداری از کشورهای غربی می دانند، اما برای افزایش اقتدار ایران اسلامی و پیروز شدن در منطقه به وسیله هم پیمان نظامی، از آن کشورها الگو نمی گیرند، گفت: دشمن به دنبال اشغال چند روزه یمن بود، اما بعد از گذشت بیش از 6 ماه نتوانسته است به اهداف خود برسد که این شکست به دلیل حضور مستشاری ایران است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که آمریکا در گذشته به دنبال حذف ایران و روسیه بود، اما امروز ناچار به عقب نشینی از مواضع خود در منطقه است که این نشان از اقتدار ایران اسلامی است، افزود: زمانی که آمریکا نتواند به دوست ایران تجاوز کند، به ایران اسلامی نیز تجاوز نخواهد کرد.

 

استاد مراکز تخصصی حوزه علمیه گفت: ایران اسلامی باید از چنان قدرت نظامی برخوردار باشد که فکر تجاوز به ذهن دشمن خطور نکند و وجود چنین شرایطی به نفع منافع ملی و دینی کشور است./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات