۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۳۰۱۴۳۶
امام جمعه اهر:

فرهنگ، مهم‌ترین عرصه نفوذ دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: تغییر در سبک زندگی ملت ایران موجب بروز بحران‌های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی در جامعه شده است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، امروز در جمع فعالان فرهنگی شهرستان اهر در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر، با اشاره به این‌که مهم‌ترین برنامه نفوذ دشمنان در انقلاب اسلامی ایران عرصه فرهنگی است، اظهار داشت: توطئه جنگ نرم دشمن تبدیل به پروژه نفوذ در انقلاب شده است.


وی با بیان این‌که اکنون میدان جهاد در عرصه فرهنگی و سلاح این جهاد فکر و قلم در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان است، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام به دنبال تغییر در اعتقادات و باورهای دینی و انقلابی ملت ایران هستند، چنانکه از سال‌ها پیش به دنبال گرایش مردم به سبک زندگی غربی بوده اند.


امام جمعه اهر با اشاره به این‌که تغییر در سبک زندگی ملت ایران موجب بروز بحران‌های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی در جامعه شده است، تصریح کرد: عده‌ای در زمینه سبک زندگی صرفاً به ایرانی بودن ین مسأله توجه دارند، در حالی که فرهنگ ملت ایران متأثر از اسلام و مکتب تشیع است.


حجت الاسلام حاجی‌زاده ادامه داد: عده‌ای با اعتقاداتی نه چندان محکم، تنها به ایران باستان توجه دارند، در حالی که بسیاری از مسائل رایج در کشور متأثر از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است، اگر سبک زندگی غربی در کشور ترویج یابد، حاصل آن جز تباهی برای آحاد جامعه نخواهد بود.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که وابستگی فرهنگی کشور موجب وابستگی اقتصادی و حتی سیاسی می شود، تصریح کرد: امروز همه فعالان فرهنگی باید در عرصه حفظ و دفاع از فرهنگ ملی، دینی و بومی ایران جهاد کنند؛ چراکه توطئه نفوذ دشمنان در انقلاب سلامی ایران جدی است.


وی با اشاره به این‌که برخی‌ها تنها در عرصه‌های سیاسی و دینی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: مردم و مسؤولان نباید از کنار میراث فرهنگی اهل‌بیت(ع) به سادگی عبور کنند که اگر چنین باشد فرهنگ وارداتی جایگزین آن خواهد شد، با وجود دارا بودن فرهن غنی اسلامی نباید به دنبال سبک زندگی غربی بود.


حجت الاسلام حاجی‌زاده شورای فرهنگ عمومی را یک اتاق فکر برای برنامه‌ریزی، برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد و گفت: اگر سبک زندگی اسلامی فراموش شود، با معضلاتی از جمله افزایش آمار طلاق مواجه خواهیم بود، آسیب‌ها و پیامدهای اجتماعی هنوز به صورت کامل بیان نشده است./935/202/ب3

ارسال نظرات