۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۳۰۱۴۴۵
کارشناس مسائل تاریخی:

آمریکا در طول تاریخ هیچ گاه به نفع ملتی دلسوزی نکرده است

خبرگزاری رسا ـ خسرو معتضد با اشاره نگاه خوش بینانه برخی به آمریکا و غرب آن را خطرناک توصیف و خاطرنشان کرد: نباید بضی ها این قدر از ارتباط با آمریکا ذوق زده شوند و از آمریکا تعریف کنند چرا که این آمریکا همان کشوری است که پیوند خود را با رژیم صهیونیستی ناگسستنی می داند و در برابر آنها از خود خضوع و خشوع به خرج می دهد.
خسرو معتضد در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خسرو معتضد عصر امروز در مراسمی که با عنوان خط نفوذ در تاریخ معاصر در مسجد خاتم الانبیاء پردیسان برگزار شد، قم و بزرگانی که در این شهر پرورش یافته اند را افرادی بزرگ و فرهیخته خواند و اظهارداشت: در زمان قبل از انقلاب می گفتند آیت الله بروجردی در قضیه نفت دخالتی نداشته؛ اما جدیدا مقاله ای در آمریکا پیدا شد که کشف از دروغ بودن این مطلب می کند.

 

وی ادامه داد: در این مقاله آمده است که در جریان ملی شدن صنعت نفت نماینده ای از سوی آیت الله بروجردی به انگلیس  می رود و اعلام می کند آقا فرمودند که اگر شما در قضیه نقت پافشاری کنید من اعلام جهاد می کنم که پس از این قضیه آنها کوتاه آمدند.

 

تاریخ کهن قم

معتضد در ادامه با اشاره به قم و تاریخ کهن آن افزود: قم شهر اتحاد و شهادت است و تاریخ ظهور و بروز آن به دوران ساسانیان برمی گردد، که در آن زمان پادشاه ظالمی بر مردم قم حکومت می کرده است و این مردم با شهامت و شجاعت تمام او را سر نگون می سازند.

 

وی ادامه داد: قم، شهری مقدس و مطهر و دارای مردمی پاک و انقلابی است که اولین صدای انقلاب هم از قم به گوش رسید، همان زمانی که امام خمینی با فرمان کاپیتولاسیون مخالفت کرده که اگر خدایی ناکرده تصویب می شد مردم ایران به عنوان برده قلمداد می شدند.

 

دیدگاه احتیاطی با آمریکایا خوش بینانه

کارشناس مسائل تاریخی با بیان این که در ارتباط با خط نفوذ غرب در ایران دو دیدگاه اساسی وجود دارد، ابراز داشت: دیدگاه نخست که دیدگاه صحیح هم همین است قائل به احتیاط کاری در ارتباط با آمریکا و غرب است، چرا که افرادی که از تاریخ و سیاست سر در می آورند می دانند آمریکا دشمن قدیمی ما بوده است و حتی افرادی مثل مصدق که در سیاست قوی بودند در ابتدا از آمریکا تعریف کرده و آنجا را مرکز دموکراسی می دانستند ولی بعدها به اشتباه خود پی می برد و آمریکا را نوکر انگلیس معرفی می کند.

 

وی افزود: ما نیز باید زرنگ و باهوش باشیم و فریب سخنان آنها را نخوریم چرا که آمریکا در طول تاریخ هیچ گاه به فکر ملتی نبوده و و برای آنها دلسوزی نکرده است.

 

معتضد در ادامه با اشاره به دیدگاه دوم یعنی نگاه خوش بینانه به آمریکا و غرب آن را خطرناک توصیف کرد و خاطرنشان کرد: نباید بعضی ها این قدر از ارتباط با آمریکا ذوق زده شوند و از آمریکا تعریف کنند چرا که این آمریکا همان کشوری است که پیوند خود را با رژیم صهیونیستی ناگسستنی می داند و در برابر آنها از خود خضوع و خشوع به خرج می دهد.

 

عدم عمل کردن آمریکا به عده هایش

وی با اعلام این که باید تمام خیانت های آمریکا و غرب در ایران نشان داده شود، تصریح کرد: آمریکا هیچ گاه در وعده هایش به ایران عمل نکرده است به عنوان نمونه در قرارداد الجزایر که در سال 1981 بین ایران و آمریکا بسته شد، هنوز آمریکا به مفاد آن عمل نکرده است.

 

کارشناس مسائل تاریخی هوش و زکاوت رهبر معظم انقلاب را در برخورد با غرب بی نظیر خواند و یادآور شد: حرف رهبر ما کاملا درست است که ایشان فرمودند «ما اهل مذاکره هستیم؛ اما اینکه قرار باشد هر چه آمریکا دلش بخواهد از ایران طلب کند را به هیچ عنوان قبول نداریم» بنابراین ملت ایران نباید به دولت آمریکا اعتماد کند و همیشه نسبت به آنها بدبین باشد چون آمریکا همان کشوری است که جنگ جهانی دوم را بر سر ایران آورد.

 

وی ابراز داشت: الان در دنیا به شدت سنگ فتنه بر سر مردم می بارد؛ شما به عربستان سعودی نگاه کنید که جنایاتش تمامی ندارد یا همین دیروز داعش 200 کودک را به قتل می رساند که همگی آنها به دستور آمریکا و اسرائیل است؛ اما تنها کشوری که از قدیم به عنوان خاری در چشم مستکبران شمرده می شد ایران است، به گونه ای که مرحوم آیت الله کاشانی تنها شرط همکاری خود را با دولت مصدق قطع همکاری با رژیم صهیونیستی می داند.

 

دین اسلام ایران را زیبا کرد

معتضد در پایان با بیان این که تمام عظمت و بزرگی ایران مرهون دین مبین اسلام است، تأکید کرد: در تاریخ 8000 ساله ملت ایران حمام وجود نداشت و یا سواد برای همه آزاد نبود اما این اسلام بود که ایران را زیبا و آراسته کرد تا جایی که مردم مسلمان فیلیپین هویت خود را مرهون دریانوردان مسلمانی هستند که اسلام را به آن کشور برده و نشر دادند.

 

گفتنی است در پایان این مراسم دکتر معتضد به سؤالات مردم پاسخ دادند که در ادامه متن سؤالات به همراه پاسخ های وی در خبرگزاری رسا منتشر خواهد شد./1330/پ201/ج

 

ارسال نظرات