۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۳۰۱۶۱۵
امام جمعه شوش:

خون شهیدان مدافع حرم مانع نفوذ دشمن به داخل کشور می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوش با اشاره به مثمرثمر بودن خون شهیدان مدافع حرم و این که دشمن پس از برجام به دنبال نفوذ و ایجاد دودستگی در کشور است، گفت: خون این شهیدان وحدت آفرین و از نفوذ دشمن جلوگیری می­کند.
حجت الاسلام سيد محمد امام ، امام جمعه شوش

حجت الاسلام سید محمد امام امام جمعه شهرستان شوش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به آیه « ... وَ فَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَى الْقَاعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا» گفت: آیات بسیاری در باره جهاد و فضیلت آن و مقام و منزلت مجاهدان و شهیدان در راه خدا بیان شده و شهیدان مدافع حرم مجاهدان فی سبیل الله هستند.

 

وی با اشاره به مقام و منزلت مجاهدان صدر اسلام که در رکاب پیامبراکرم(ص) به جهاد پرداخته و به شهادت رسیدند، افزود: شهیدان مدافع حرم بدون درک محضر پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت با فدا کردن جان خود، از اسلام و حریم اهل بیت پاسداری نموده و اجر و ثواب آنها کم­تر از ثواب شهیدان صدر اسلام نیست.

 

امام جمعه شوش با اشاره به این که شهیدان مدافع حرم در راه پاسداری از راه سید الشهدا، دفاع از دین، حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و برقراری امنیت جان خود را فدا کرده­اند، ادامه داد: تک تک مردم ایران امنیت خود را مدیون این شهیدان  بوده و بقاء و برقراری امنیت در کشور را به سبب مدافعان حرم است و فلسفه حضور آنها در اماکن مقدس شیعیان جلوگیری از نفوذ دشمن به داخل کشور است.

 

حجت‌الاسلام امام با بیان این که جوانان ایرانی شیفته جهاد هستند، تصریح کرد: در رویارویی کشورهای اسلامی با دشمنان، مسلمانان موظف به دفاع از ملت اسلام هستند و از آنجا که ارتش سوریه در رویارویی با دشمن توانایی کامل در دفاع را نداشته و با این علم که پس از سقوط سوریه جنگ به کشور ما رخنه می­کرد، احساس وظیفه دفاع از کشور بر دوش مدافعان حرم نهاده شد.

 

وی با اشاره به این که استکبارستیزی جمهوری اسلامی ایران واقعی و وجهه سیاسی و نمایشی ندارد، بیان داشت: آمریکا، جمهوری اسلامی را دشمن درجه یک خود قرار داده و متأسفانه بعضی از کشورهای اسلامی با استکبارگران همگام بوده و ایران را دشمن اصلی خود پنداشته و افزون به جنگ با بعضی کشورهای اسلامی به گروه­های تروریستی و تکفیری کمک کرده و اقدام شهیدان مدافع حرم را وظیفه واجب دفاعی دانسته که آیات و روایات بر آن صحه می­گذارند.

 

امام جمعه شوش  با اشاره به سخن امام صادق(ع) مبنی بر این که اسلام با شمشیر از خود دفاع کرده و در آخر الزمان نیز این گونه از خود دفاع خواهد کرد، اظهار داشت: در حال حاضر نیز شهیدان مدافع حرم برای دفاع از اسلام به جنگ و پیکار با دشمنان اسلام اقدام می­کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت و ارزش اماکن مقدس شیعیان و احترام و ارزش قائل شدن به مقدسات مذاهب و ادیان دیگر در مکتب تشیع اظهار داشت: آیه «...وَ لَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَ بِیَعٌ وَ صَلَوَاتٌ وَ مَسَاجِدُ...» بر دفاع از اماکن مقدس اصرار کرده و فتوای رهبر معظم انقلاب درباره عدم توهین و حرام شمردن توهین به مقدسات سایر مذاهب و ادیان دیگر دفاع و احترام آنها را لازم شمرده و شهیدان مدافع حرم با فدا کردن جان خود از مقدسات شیعه دفاع می­کنند.

 

حجت‌الاسلام امام با اشاره به تحریک عواطف و احساسات مردم از سوی مدافعان حرم افزود: این شهیدان بر آگاهی و بصیرت مردم در دفاع از حرم اهل بیت و کشور فزونی داده و راه امام حسین(ع) را تمام نشدنی و ادامه دار به مردم معرفی کرده و روحیه دفاع از کشور را در میان مردم تقویت می­کنند.

 

امام جمعه شوش در پایان با اشاره به این که دشمن پس از برجام به دنبال نفوذ در داخل کشور و بر هم زننده وحدت کشور است، گفت: خون شهیدان  مدافع حرم مانع از نفوذ دشمن و وحدت آفرین جامعه است./9466/302/ب2

ارسال نظرات