۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۳۰۱۸۰۰
آیت الله نظری:

شهوت و غضب نباید در مسؤولیت‌ها جایگزین عقل و دین شود

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه مسؤولیت ها را امانتی برای خدمت به اسلام، انقلاب و مردم دانست و گفت: در مسؤولیت هایی که بر عهده می گیریم تنها باید به دنبال خدمت و خیرخواهی باشیم.
ديدار مدير کل ارشاد مازندران با آيت الله نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه امشب در دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که عمر انسان سرمایه ای است که ثبات ندارد، گفت: عمر انسان دوام و پایداری ندارد و به همین دلیل باید در جهت خیر و نیکی سپری شود.

 

وی با بیان این که انسان تا می تواند باید خیر خواه و خیررسان باشد، افزود: سعادت و تعالی انسان در انجام کارهای خیر است.

 

استاد سطح عالی حوزه، مسؤولیت ها را امانتی برای خدمت به اسلام، انقلاب و مردم دانست و خاطرنشان کرد: در مسؤولیت هایی که بر عهده می گیریم تنها باید به دنبال خدمت و خیرخواهی باشیم.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه بر ضرورت توجه به مبانی دینی در همه امور تأکید کرد و گفت: عمل به دین مهم ترین راه حل مشکلات جامعه بشری است.

 

وی شهوت و غضب و عقل و دین همواره رو بروی هم قرار دارند، افزود: نباید بگذاریم خدای ناکرده در مسؤولیت ها شهوت و غضب جایگزین عقل و دین شود.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که مدیران و مسؤولان مازندرانی نوعاً متدین هستند و به امور مردم نیز رسیدگی می کنند، ادامه داد: خدمت و رسیدگی به امور مردم توفیقی برای یک مسؤول است و این سعادت بشر است که انسان بتواند خیر به دیگری برساند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که انسان با خدمت و خیر به مردم مظهر خدا می شود، گفت: یعنی خداوند متعال خیر رسان است و بنده با خیر به مردم و جامعه این صفت الهی را زنده نگه می دارد.

 

وی با بیان این که بهترین صفت و حالت در بشر خیر رسانی است، تصریح کرد: خیر و خدمت نباید تنها برای یک قشر و عده خاص باشد بلکه باید همه جامعه حتی نباتات، جمادات و کائنات باشد و با این خیر رسانی  بتواند مظهر خدا و ربوبیت شود.

 

آیت الله نظری خدمت به مردم را سعادت بزرگی برای مسؤولان دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان تلاش کنند این توفیق الهی روز به روز بیشتر شود.

 

احد جاودانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این دیدار بیوت علما را محل مراجعه عموم مردم دانست و گفت: علما و بزرگان دینی همواره بهترین پناهگاه برای مردم بوده اند.

 

وی با بیان این که علما همواره در رسیدگی به امور مردم پیشگام بودند، خاطرنشان کرد: امیدواریم این سنت حسنه همچنان ادامه داشته باشد که خوشبختانه بیت آیت الله نظری همواره محل مراجعه مردم بوده است./950/202/ب1

ارسال نظرات