۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۳۰۱۹۴۴
با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران صورت گرفت؛

رونمایی بیش از 4500 پروژه عمرانی و اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ همایش «رونمایی از 1235 پروژه عمرانی و 3300 پروژه اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان»، امروز در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.
اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، شهرام اسکندری، معاون اقتصادی و مردم یاری قرارگاه قدس جنوب شرق کشور، امروز در همایش «رونمایی از 1235 پروژه عمرانی و 3300 پروژه اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان» که در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، تجلیل از خانواده های مولد، تبدیل سیاست های اقتصاد مقاومتی به گفتمان عمومی، توسعه و ترویج فرهنگ کار و تلاش، بیان بخشی از دستاوردهای عملی شده سپاه پاسداران و تقدیر از دستگاههای که در این برنامه ها به مجموعه نیروی زمینی و قرارگاه قدس کمک کردند را از جمله اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

 

وی اضافه کرد: توجه ویژه توسعه کشاورزی و پرورش دام با مولفه ی تامین بخشی نیازهای کشاورزی و دامی، کمک به کشت اراضی و واگذاری دام، خرید بخشی از تولیدات استان جهت تنظیم بازار، کمک به راه اندازی واحدهای صنایع تبدیلی و فراوری، واگذاری اراضی مستعد به ساکنین مرزنشین و روستاییان، توسعه ویژه در بخش صنعت و معدن با بکارگیری ظرفیتهای اقتصادی سپاه و انجام پروژه های عمرانی از جمله راهبردهای سپاه پاسداران در این اقدامات است.

 

معاون اقتصادی و مردم یاری قرارگاه قدس جنوب شرق کشور یادآور شد: این خدمات با نگاه کمک به شاخص های اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته جنوب شرق در موضوعاتی نظیر برق رسانی، احداث زمین های ورزشی، کمک به بازسازی مساجد و حوزه های علمیه، راه اندازی پمپهای آب، احداث خانه عالم، احیای قنوات، تصفیه آب و بیمارستانهای صحرایی انجام شده است.

 

وی بیان داشت: در استان سیستان و بلوچستان طی 5 ساله گذشته تعداد 1235 پروژه  و خدمات رسانی را به بهره برداری رساندیم.

 

اسکندری این اقدامات را در سه سرفصل خواند و اضافه کرد:  323 پروژه را به منظور عمران روستایی از قبیل برق رسانی و راه اندازی پمپ های آب شامل 21 مورد، احداث زمین ورزشی به منظور سالم سازی اوقات فراغت جوانان با 31 مورد، تکمیل و بازسازی حوزه علمیه اهل سنت و تشییع 10 مورد، به منظور سالم سازی آب شرب روستاها 26 مورد تسطیح آب روستایی، احداث 8 خانه عالم، احیای قنوات به منظور تقویت زیر بنای بخش کشاورزی 10 مورد، راه اندازی 18 بیمارستان صحرایی با درمان 760 هزار نفر و بیش از 3 هزار 700 عمل جراحی سنگین از جمله اقدامات در بخش عمرانی است.

 

وی اضافه کرد: راه اندازی مجتمع تحقیقاتی،آموزشی و پشتیبانی شهید کاوه به منظور پشتیبانی از واحدهای راه اندازی شده در سطح استان، آبرسانی به 10 روستا، 620 کیلومتر جاده روستایی بخشی دیگر  از اقدامات عمرانی بوده است.

 

وی خاطر نشان داشت: راه اندازی کارگاه خیاطی و صنایع دستی با آموزش 1500 خانم، کمک به ایتام، کمک به بیماران صعب العلاج، کمک هزینه تامین دارو 460 نفر، اهدای بسته های فرهنگی به دانش آموزان 71 هزار بسته، اطعام محرومین، کمک های ورزشی و تهیه جهیزیه 70 زوج بخشی دیگر از خدمات قرارگاه قدس بوده است.

 

وی از اشتغال بیش از 5 هزار نفر در واحدهای راه اندازی شده خبر داد و گفت:  سپاه پاسداران همواره به اشتغالزایی توجه ویژه داشته است.

 

سرهنگ اسکندری کمک به افزایش توان مالی، خود باوری وکرامت نفس، ترویج فرهنگ کار و تلاش را از نتایج و آثار توانمند سازی در ابعاد مختلف دانست.

 

وی در پایان کمک به افزایش تولیدات ملی، کاهش نرخ بیکاری و ایجاد امنیت پایدار را از دیگر آثار سودمند اقدامات نیروی زمینی سپاه پاسداران خواند./831/203/ب2

ارسال نظرات