۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۳۰۱۹۶۲
معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

دین‎‌مداری و تعمیق اعتقادات راه‌های نفوذ دشمن را می‌بندد

خبرگزاری رسا ـ معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه نفوذ فرهنگی با گذشت زمان موجب فساد در جامعه می‌شود، گفت: دین‎مداری و تعمیق اعتقادات و باورهای دینی راه‌های نفوذ دشمن را می‌بندد.
حجت الاسلام عباس نظري

حجت‌الاسلام عباس نظری، معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره تلاش‌های دشمن برای رخنه فرهنگی در انقلاب اسلامی ایران گفت: با پیروزی انقلاب ایران در سال 57 یک دگرگونی عظیم در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در کشور ایجاد شد و به تعابیر دشمنان زلزله‌ای عظیم در خاورمیانه رخ داد.

 

وی افزود: دشمنان و در رأس آن‌ها آمریکا سعی داشتند تا انقلاب ایران را در نطفه خفه کنند و یکی از اقدامات آن‌ها ترور شخصیت‌های تاثیرگذار و انقلابی بود اما با عنایت امام زمان(عج) و وجود رهبری فرزانه ملت ایران در مقابل توطئه‌های دشمن ایستادند.

 

معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با تاکید بر اینکه استکبار جهانی با شکست در حوزه جنگ سخت با ایران تغییر مسیر داده و وارد جنگ نرم شده است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از اقدامات اخیر دشمنان علیه نظام اسلامی به عنوان، تهاجم فرهنگی، رخنه فرهنگی، ناتوی فرهنگی و نفوذ فرهنگی یاد می‌کنند که این موضوع اهمیت مسائل فرهنگی را در جامعه نشان می‌دهد.

 

نفوذ فرهنگی با گذشت زمان موجب فساد در جامعه می‌شود

این مسؤول در ادامه تصریح کرد: در نفوذ فرهنگی دشمن تلاش می‌کند تا باورها، اعتقادات و نگرش‌های یک ملت را تغییر دهد و نفوذ فرهنگی به گونه‌ای است که در ابتدا خود را نشان نمی‌دهد اما با گذشت زمان موجب فساد جامعه می‌شود.

 

حجت‌الاسلام نظری با اشاره به روزنه‌های نفوذ فرهنگی دشمن ابراز کرد: روزنامه‌ها، نشریات، سینما و تئاتر، نهاد و سازمان‌ها دانشگاه‌ها و مدارس همه و همه می‌توانند مورد نفوذ فرهنگی دشمن قرار گیرند چه بسا که دشمنان برای تک تک این موارد برنامه دارند و با دقت عملکرد سازمان‌ها و نهادهای مختلف را رصد می‌کنند.

 

وی با اشاره به هجوم غرب‌زده‌ها و دشمنان به مفهوم سبک زندگی اسلامی گفت: سبک زندگی همان اعتقادات و باورهای مردم است؛ اگر دین اسلام در خانواده‌ها به درستی تعریف شده و به آن عمل شود عزت، سربلندی و خوشبختی را در پی خواهد داشت.

 

معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به برخی از شاخصه‌های زندگی دینی خاطرنشان کرد: در زندگی دینی محرم و نامحرم رعایت می‌شود، ایثار و از خود گذشتگی بروز و ظهور دارد و افراد به یکدیگر احترام می‌گذارند.

 

این مسؤول با بیان اینکه اگر صفات الهی در جامعه رواج پیدا کند زندگی‌ها به سبک اسلامی اداره می‌شود، عنوان کرد: در زندگی اسلامی اقتصاد نیز مبنای اسلامی پیدا کرده و مباحثی همانند ربا، رشوه، حق‌‌الناس در آن جایی ندارد.

 

تلاش استکبار جهانی گسترش جوامع سکولار است

حجت‌الاسلام نظری با اشاره به اینکه دشمن پیاده‌سازی اهداف خود را در جوامع اسلامی دنبال می‌کند، ابراز کرد: نخستین فرهنگ غلطی که دشمن روی آن کار می‎کند تجمل‌گرایی است که منطبق با سبک زندگی غربی بوده و بسیاری از خانواده‌ها را آلوده به مباحث حرام کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه تلاش استکبار جهانی گسترش جوامع سکولار است، گفت: هدف دشمن ترویج بی‌دینی است و با تبلیغات پر زرق و برق به دنبال ترویج رذائل اخلاقی در کشورهای اسلامی است.

 

معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به راه‌های مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن اظهار کرد: این موضوع به روشنی در کلام رهبر انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است که بهترین روش برای مقابله با نفوذ دشمن عمق‌بخشی به اعتقادات و باورهای مردم؛ به ویژه جوانان و نوجوانان است.

 

اختلاف‌افکنی راه‌های نفوذ دشمن را هموار می‌کند

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه دین‎‌مداری راه‌های نفوذ دشمن را می‌بندد، ادامه داد: اگر دین در تمام ارکان جامعه حاکم شود به یقین دشمن نمی‌تواند به راحتی نفوذ پیدا کرده و جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهد؛ شیطان قسم خورده است که همه را گمراه می‌کند غیر از افرادی که اخلاص دارند.

 

حجت‌الاسلام نظری با اشاره به تاکید قرآن کریم عنوان کرد: در بسیاری از آیات خطاب به مومنان بیان می‌کند که با یکدیگر و اختلاف و درگیری نداشته باشید چراکه اختلاف‌افکنی راه‌های نفوذ دشمن را هموار می‌کند.

 

وی در پایان مسؤولیت مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن را رسالت مسؤولان ارشد نظام دانست و گفت: مسؤولان نهادهای مختلف با پیروی از فرامین رهبری می‌توانند در مقابل نفوذ و هجمه‌های فرهنگی ایستادگی کرده و دشمن را ناکام بگذارند./955/پ301/ف

ارسال نظرات