۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۳۰۲۱۴۱
خطیب جمعه نجف آباد:

بزک کردن چهره دشمن، بزرگ‌ترین خطر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: گروهی از سر جهالت و نادانی ابزار دست دشمنان شده اند و با خیال خام خود با بزک کردن چهره دشمنان، دست صلح و سازش به دشمنان قسم خورده می دهند که این بزرگ ترین خطر برای جهان اسلام و ایران است.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در نخستین جمعه از ماه صفر، ماه حزن و اندوه اهل بیت، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه نجف آباد، گفت: شروع ماه صفر برای شیعه یادآور غم و رنج اهل بیت و ورود کاروان کربلا به شام است.

 

خطرناک ترین انحراف جوامع، انحراف فکری و عقیدتی است

وی مهم ترین عامل انحراف جامعه بشری را جهل و نادانی بیان داشت و افزود: بدترین انحراف هر جامعه ای، انحراف عقیدتی و فکری است و خطرناک ترین جبهه در مقابل دین و اهل بیت، جبهه جهالت مردمی است که روزی در صف مبارزان حضرت علی(ع) بودند و زمانی با همان شمشیر حضرت را به شهادت رساندند.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به پیامدهای برجام که در طول تاریخ در صحنه های مختلف به کرات تکرار شده است، بیان کرد: گروهی از سر جهالت و نادانی ابزار دست دشمنان شده اند و با خیال خام خود با بزک کردن دشمنان، دست صلح و سازش به دشمنان قسم خورده می دهند، و این بزرگ ترین خطر برای جهان اسلام و ایران است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: خداوند در آیات قرآن سرانجام چنین گروهی را که به ظالمین تمسک می کنند، آتش دنیا و آخرت بیان کرده است و این بزرگ ترین خطری است که بعد از امضای برجام جامعه را تهدید می کند.

 

تمجید از غرب، سبب سست شدن ارزش های دینی است

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه بیان داشت: یکی دیگر از تحولات بعد از برجام، تفکراتی که در سطح جامعه در تمجید از فرهنگ غربی بیان می شود و مرغ همسایه را در نظر مردم غاز نشان می دهند و زمانی که غیرت جامعه ای در مقابل حفظ ارزش هایش سست شد، و دشمن در نگاهش بزک شود، توانمندی ها و استقلال و عزت خود را فراموش خواهد کرد.  

 

وی با تأکید بر ورود بعضی از فرهنگ های غربی به کشور هم چون سگ بازی افزود: مهم ترین پیام عاشورا حفظ دین و ارزش های دینی است که امروز به دست ما رسیده است و دشمنان برای از میان بردن این فرهنگ دینی، به مرور قبح اعمالی چون دوچرخه سواری بانوان، حجاب و عفت زنان را از مردم متدین می گیرند.

 

مشکلات اقتصادی، برخاسته از خودتحریمی های داخلی است

حجت الاسلام حسناتی با تأکید بر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی بیان داشت: در سالی که به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری شده است، بیش از همه باید دولتمردان وارد صحنه عمل شوند و تنها همدلی را از مردم نخواهند و مشکلات اقتصادی را که اکثراً مشکلات خود ایجاد کرده است، جدی تر وارد عرصه عمل شوند.

 

وی تنها راه رفع مشکلات اقتصادی را با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی بیان داشت و افزود: مشکلات اقتصادی، خود تحریمی داخلی است و برای برون رفت از این معضل باید نگاه به درون و استفاده از توان علمی جوانان این کشور به خصوص در بخش های صنعت و کشاورزی توجه جدی صورت گیرد.

 

امام جمعه نجف آباد با اشاره به مناسبت های هفته آینده، بیان کرد: سالگرد رحلت علامه طباطبایی، و آیت الله مرعشی نجفی، که به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است و زشت ترین تنبلی ها در جامعه ای است که کتاب و کتابخوانی جدی گرفته نشود و مواردی چون وقف کتاب، نذر برای مطالعه باید جزء سبک زندگی ما قرار گیرد./1306/202/ب1

ارسال نظرات