۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۳۰۲۱۴۴
امام جمعه بابل:

دشمن با استفاده از شرایط پسا برجام در حال بسیج مزدوران خود در کشور است

خبرگزاری رسا – امام جمعه بابل با اظهار نگرانی از مواضع برخی از افراد که در حال زمینه سازی نفوذ آمریکا در کشور هستند، خاطرنشان کرد: دشمن در حال زمینه سازی برای استفاده از شرایط پسا برجام است تا عناصر و مزدوران خود را در کشور بسیج کند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل ،حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به جایگاه بلند نمازجمعه، گفت: بر اساس روایات از ائمه معصومان(ع) انسانی که به سمت نمازجمعه حرکت می کند، خداوند نگرانی های او را برطرف می کند و او را به بهشت فرا می خواند.

 

وی با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی به ارزش و اهمیت مقوله کتاب اشاره کرد و افزود: کتابخوانی نقش بسیار مهمی را به امر انتقال علوم داشته و نفس خرید و مطالعه کتاب امری فرهنگی است.

 

نماینده ولی فقیه در امور حسبیه و شرعیه با بیان اهمیت توجه اسلام به موضوع کتاب و کتابخوانی، خاطرنشان کرد: کتابخانه های بزرگ و دانشمندان برجسته اسلامی محصول توجه اسلام به کتاب و کتابخوانی است و وقف های زیادی در حوزه کتابخوانی در طول تاریخ تمدن اسلامی پدید آمد.

 

وی با انتقاد از کم توجهی به حوزه کتاب و لزوم اهتمام بیشتر مسؤولان و جامعه به موضوع کتاب، اظهار داشت: به رغم اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی است اما آمار نشان می دهد که در چند سال اخیر دچار پسرفت و فقر در حوزه کتابخوانی شدیم.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این مطلب که اقبال به دیدن سریال های تلویزیونی در جامعه ما بیشتر از خواندن کتاب است، تصریح کرد: باید با فرهنگ سازی موجب اقبال بیشتر جوانان و جامعه ما به سمت کتاب و ارتقای دانش و آگاهی های جامعه شویم.

 

وی با اظهار نگرانی از وجود برخی کتابهای مضر و فساد برانگیز در سطح جامعه، گفت: جای تاسف و تاثر است که نهادهای دولتی اقدام به انتشار کتابهایی در مقوله تشویق به فساد جنسی و سیاسی می کنند.

 

مسؤول مدارس علمیه خاتم الانبیا و الزهرای بابلمطالعه نشریات و مطبوعات را در راستای افزایش میزان مطالعه افراد جامعه بیان کرد و افزود: مطالب برخی از مطبوعات و نشریات زرد در کشور به جای افزایش آگاهی ها و شاخص های اثرگزار در حوزه های فرهنگی، علمی و اجتماعی تنها به مسائلی مانند زندگی شخصی هنرمندان و ورزشکاران معطوف شده است.

 

امام جمعه بابل با اشاره به روز دیابت و اظهار نگرانی از افزایش بیماری دیابت در جامعه، تاکید کرد: به راحتی می توان با برخی از دستورالعمل ها و آگاهی مناسب در حوزه سبک تغذیه از شیوع دیابت جلوگیری کرد.


حجت الاسلام روحانی با اظهار نگرانی از مواضع برخی از افراد که در حال زمینه سازی نفوذ آمریکا در کشور هستند، خاطرنشان کرد: دشمن در حال زمینه سازی برای استفاده از شرایط پسا برجام است تا عناصر و مزدوران خود را در کشور بسیج کند.

 

وی افزود: دشمن با تمام وجود در طول 37 سال پس از انقلاب نتوانست نفوذ کند از فرصت پسا برجام در حال ساختن مرکبی هموار برای نفوذ در کشور است.

 

نماینده ولی فقیه در امور حسبیه و شرعیه، با اظهار تاسف از دیدگاه برخی از مسؤولان که فعالیت عناصر نفوذی دشمن در کشور را در راستای تعاملات فرهنگی می دانند، تصریح کرد: دشمن در راستای فعالیت های ضد اسلامی خود در حال سرمایه گذاری بر روی زنان است تا به اهداف پلید خود برسد.

 

وی ادامه داد: متاسفانه با زمانی هستیم که جاهالانه و یا عامدانه اقدام به کشف حجاب در جامعه می کنند و برخی از هنرمندان عرصه سینما نیز در این عرصه در راستای اهداف دشمن در حوزه ضد فرهنگی به رفتارهای ضد اسلامی خود می پردازند.

 

حجت الاسلام روحانی با انتقاد از برخی تلاشهای اختلاف افکنانه در استان و تضعیف جایگاه مدیریت ارشد استان، تاکید کرد: برخی از خواص استان با استفاده از برخی از سایتهای خبری همراه خود اقدام به موج آفرینی، تضعیف وفاق، همدلی و مدیریت های کلان استان گرفته اند.

 

وی افزود: تصمیمات قوی و قدرتمند در این فضای تنش آلود ممکن نیست زیرا هر کس در صدد گرفتن مطامع خود است.

 

امام جمعه بابل با تقدیر از تلاشهای ستاد اربعین حسینی استان اظهار داشت: خوشبختانه ستاد اربعین حسینی راهیان کربلای مازندران برای تسهیل در حوزه خدمت رسانی به زائران حسینی استان مازندران، اقدام به برپایی دو موکب و یک درمانگاه صلواتی برای زائرین اربعین در کربلای معلا نموده است./1313/201/ب1

ارسال نظرات