۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۳۰۲۱۴۶
آیت الله نمازی:

پیشرفت علمی کشور برای جبران عقب ماندگی ها باید سرعت یابد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: سرعت پیشرفت علمی برای جبران عقب ماندگی و همچنین استمرار حرکت علمی بسیار ضروری و اساسی است و تربیت جوانان معتقد به استقلال فکری، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی از دیگر کار های فرهنگی لازم دانشگاه ها است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلای بقیه الله الاعظم(عج) این شهرستان با اشاره به امروز به عنوان اولین روز ماه صفرالمظفرگفت: ماه صفر المظفر ماهی است که آغاز و پایانش عزا و مصیبت اهل بیت است.

 

وی افزود: ماه صفر ماهی است که خاندان پیامبر از کربلا به کوفه و از کوفه به سوی شام حرکت می کنند و به عنوان اسیر و خارجی آنها را به سمت کوفه و شام می برند.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به  فرمایشات مهم رهبرمعظم انقلاب در دیدار با رؤسای دانشگاهها، مسؤولان مراکز آموزش عالی و تعدادی از دانشجویان گفت: معظم له در این دیدار تاکید کردند، خود کم بینی و دست کم گرفتن توانایی و قدرت ملت و کشور باعث می شود در شرایطی که همه به قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه اذعان دارند فردی در داخل بگوید ما کسی نیستیم و منزوی هستیم.

 

وی افزود: سرعت پیشرفت علمی برای جبران عقب ماندگی و همچنین استمرار حرکت علمی بسیار ضروری و اساسی است و تربیت جوانان معتقد به استقلال فکری، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی از دیگر کار های فرهنگی لازم دانشگاه ها است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین توجه اساتید دانشگاه را به این فرمایش مهم رهبر معظم انقلاب در این دیدار معطوف داشت و یاد آورشد: رهبر معظم انقلاب همچنین در این دیدار فرمودند؛ خبرهایی از برخی دانشگاه ها به من می رسد که برخلاف این موارد است که امیدوارم درست نباشد، به گونه ای که تشکل های مومن و انقلابی و خوشفکر را تحت فشار قرار می دهند.

 

وی افزود: معظم له در این دیدار تأکید کرد، باید به جوانان انقلابی و مومن و خوش روحیه، متدین و دارای عزت نفس میدان بدهید به گونه ای که فضا در دست آنان باشد، از این رو باید به دغدغه دانشجویان ارزشی و همچنین هزاران نفر از اساتید مومن و انقلابی که امروز در دانشگاهها هستند توجه و از این اساتید قدردانی و قدرشناسی کرد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار همچنین در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی فرمودند آن چیزی که در رابطه با اقتصاد مقاومتی باید اتفاق بیافتد هنوز اتفاق نیفتاده است و مسؤولان دولتی تازه گزارشی در باره برنامه های در نظر گرفته شده برای اجرا در اقتصاد مقاومتی به من داده اند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین به نامه 12 هزار نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی در زمینه خطر توقف رشد علمی در کشور اشاره کرد و گفت: اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی در این نامه خواستار اجرای سیاست های کلان نظام که از سوی رهبر معظم ابلاغ شده است شدند تا از اتلاف منابع جلوگیری و راه دست یابی به قله های پیشرفت علمی فراهم شود.

 

آیت الله نمازی شناسایی و دستگیری چند گروه تروریستی که قصد عملیات تروریستی درماه های محرم و صفر توسط برادارن هوشیار و بیدار وزارت اطلاعات را قابل تقدیر و تجلیل دانشت و افزود: 10 نفر از تروریست هایی که قصد عملیات تروریستی درماه های محرم و صفر را داشتند توسط برادارن هوشیارو بیدار وزارت اطلاعات  در استان های گلستان، مازندارن، تهران، سیستان و بلوچستان دستگیر و توطئه های دشمنان را در نطفه خفه کردند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به احساس خطر رییس فدراسیون صهیونیستی یهودی در آمریکا از کاهش نرخ جمعت  یهودیان صهیونیست در آمریکا گفت: صهیونیست ها از کاهش زاد و ولد یهودیان صهیونیست آمریکا احساس خطر کرده اند.  

 

آیت الله نمازی همچنین انتقاد شدید وزیر دفاع آمریکا از بی کفایتی سران کشورهای مرتجع عرب در قبال دفاع از خود را یاد آورشد و گفت: وزیر دفاع آمریکا اعتراف کرده است سران مرتجع کشورهای عربی انتظار دارند همه مشکلات آنها را آمریکا برطرف کند و آمریکا به جای آنها با دشمنان آنها که منظورشان جمهوری اسلامی ایران است وارد نبرد شود و از آنها دفاع کنند.    

 

وی همچنین پیشروی و پیروزی های اخیر ارتش قهرمان سوریه به ویژه آزاد شدن فرودگاه مهم و استراتژیک حلب را مهم قلمداد کرد و گفت:  فرودگاه استراتژیک حلب که سه سال و نیم در محاصره داعش بود در روزهای اخیر توسط  ارتش قهرمان سوریه آزاد شد مردم شهر حلب آزادی منطقه را جشن گرفتند.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به قدردانی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل از تلاش های انسان دوستانه آل سعود در یمن گفت: مدعیان حقوق بشر در حالی از آل سعود تقدیر می کنند که آل سعود با تجاوز به یک کشور اسلامی باعث مجروح شدن هزاران نفر و کشته شدن هزاران  نفر دیگر از مردم مظلوم یمن شده است و مراکز زیربنایی این کشور را ویران کرده است.

 

وی یاد آورشد: آل سعود نیز بعد از این تعریف و تمجید دبیرکل سازمان بلافاصله کاروان حامل مواد غذایی و گندمی را که سازمان ملل برای مظلومان یمن ارسال کرده بود را بمباران کردند تا این گونه پاسخگوی تعریف و تمجید آنها باشد./1307/پ201/ج

 

ارسال نظرات