۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۳۰۲۱۵۶
نماینده ولی فقیه در کرمان:

آگاهی بخشی به جامعه مهم‌ترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرمان گفت: در زمان کنونی که دشمنان با ابزارهای مختلف فرهنگی تهاجم عظیمی را علیه آرمان ها و اهداف ما شروع کرده اند، نخستین قدم افزایش شناخت و آگاهی خود و جامعه اطرافمان از دین اسلام است.
آگاهی بخشی به جامعه مهم‌ترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: امام محمد باقر(ع) می فرماید: مومن برادر مومن است.

 

خطیب جمعه کرمان عنوان کرد: نخستین رهنمود در روایت امام این است، اگر بین دو برادر مسلمان و دینی مشکلی پیدا شد، بر سایرین واجب است که این اختلاف و نزاع را از راه های مسالمت آمیز برطرف سازند.

 

وی غیبت را یکی از گناهان کبیره دانست و با اشاره به فرمایشی از پیامبر اکرم مطرح کرد: "الْغِیبَةَ أَشَدُّ مِنَ الزِّنَا، گناه غیبت کردن از زنا بیشتر و زیادتر است."

 

نماینده ولی فقیه در کرمان بیان داشت: فلسفه شدت در غیبت این است که غیبت حق الناس می باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری ابراز داشت: دومین رهنمود در این روایت، گمان ظن نداشتن به دیگران است که اگر این گونه شود، از هر سم مهلک و کشنده ای جامعه اسلامی را زودتر به هم خواهد ریخت.

 

خطیب جمعه کرمان در ادامه به سومین رهنمود امام باقر(ع) در حدیث اشاره کرد و گفت: هیچ مصیبتی خطرناکتر از بی عقلی نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری عنوان کرد: وقتی که عقل در کارها نباشد چه کار فرهنگی و چه اقتصادی و... آن عمل ابتر و ناقص خواهد شد.

 

امام جمعه کرمان ادامه داد: اگر در جامعه اسلامی حرکت ها براساس عقل و منطق برداشته شود قطعا جامعه در همه عرصه ها به موفقیت و پیروزی خواهد رسید.

 

وی در خطبه دوم با اشاره به اول ماه صفر، سالروز ورود خانواده امام حسین(ع) به شهر شام، ابراز داشت: در زمان کنونی که دشمنان با ابزارهای مختلف فرهنگی تهاجم عظیمی را علیه آرمان ها و اهداف ما شروع کرده اند، نخستین قدم افزایش شناخت و آگاهی خود و جامعه اطرافمان از دین اسلام است.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به شعار امر به معروف و نهی از منکر امام حسین (ع) گفت: جامعه امروز ما تشنه اجرایی شدن این شعار است و هرکس در هر جایگاهی باید در انجام این فریضه واجب کوشا باشد./9705/201/ب1

ارسال نظرات