۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۳۰۲۱۹۹
امام جمعه زنجان:

فرهنگ کتاب‌خوانی با تصویب قانون و بخش نامه به فرهنگ تبدیل نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان گفت: با تصویب قانون و بخش نامه نمی‌توان فرهنگ کتاب‌خوانی را در بین مردم به ضرورت تبدیل کرد از این رو باید انگیزه مطالعه در بین آحاد مردم ایجاد شده و نگاه مردم به کتاب و کتابخوانی تغییر یابد.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در خطبه های نماز جمهه این شهر با اشاره به توهین صورت گرفته در برنامه فیتیله هفته گذشته، گفت: تولید و پخش این برنامه توهینی به آذری‌زبان‌ها بود.

 

وی در ادامه با بیان این که شاید دست‌هایی در کار است که قومیت‌‌ها را تحریک کند اظهار داشت: برخی با تحریک قومیت‌ها موجب سوء استفاده دشمنان اسلام می‌شوند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به عذرخواهی سریع مسؤولان صدا و سیما از مردم و آذری‌زبان‌ها و برخورد با عوامل برنامه فیتیله از جمله ناظر پخش و تهیه کننده این برنامه و جلوگیری از تکرار آن گفت: زنجانی‌ها نسبت به برنامه فیتیله عاقلانه و متین برخورد کردند.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با تاکید بر این که حزب، گروه و جریان‌های سیاسی در زمینه وحدت ملی تلاش و منافع ملی را بر منافع حزبی و جناحی ترجیح دهند خاطر نشان کرد: نباید در داخل کشور به گونه‌ای رفتار شود تا دشمن از این موضوع سوء استفاده کند و باید در این ایام خاص، وحدت و یکدلی و یکرنگی خود را حفظ کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به این که کتاب‌خوانی در جامعه امروز ما کم شده است و باید کتاب خوانی در جامعه به فرهنگ تبدیل شود تصریح کرد: متاسفانه شوق کتاب‌خوانی در جامعه کم است و با این که رسانه‌های شنیداری وظیفه بالا بردن علم مردم را بر عهده دارند ولی کتاب، جایگاه خاص خود را دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه افزود: با تصویب قانون و بخش نامه نمی‌توان فرهنگ کتاب‌خوانی را در بین مردم به ضرورت تبدیل کرد از این رو باید انگیزه مطالعه در بین آحاد مردم ایجاد شده و نگاه مردم به کتاب و کتابخوانی تغییر یابد و فرهنگ مطالعه در جامعه جا بیفتد.

 

وی در ادامه با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم از مراسمات اربعین حسینی سال گذشته در کربلا گفت: سال گذشته 1.5میلیون نفر ایرانی با پای پیاده به عشق امام حسین(ع) تا کربلا رفتند و امسال نیز باید همانند سال‌های گذشته این مراسمات با شکوه هر چه بیشتر مسلمانان برگزار شود که البته پیش‌بینی می‌شود امسال 3 میلیون ایرانی به کربلا مشرف شوند.

 

امام جمعه زنجان در پایان با اشاره به 28 آبان سالروز رحلت آیت الله مرعشی اظهار داشت: آیت الله مرعشی به فرهنگ بان بزرگ ایران و جهان تشیع ملقب شده و خدمات بسیار ارزنده‌ای به دین اسلام عرضه داشته است./949/201/ب1

ارسال نظرات