۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۳۰۲۲۸۵
معاون فرهنگی سپاه پاسداران:

نفوذ وسیله‌ای برای تحمیل اراده دیگران به ایران است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت: برجام فرصتی برای تغییر رفتار ایرانیان است و نفوذ وسیله ای برای تحمیل اراده دیگران به جمهوری اسلامی ایران است.
سردار نجات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار محمدحسین نجات، معاون فرهنگی سپاه پاسداران، امروز در هشتمین همایش مسؤولان بسیج رسانه کشور در هتل نخل مشهد، در جمع فعالان رسانه ای مشهد، مطرح کرد: قدرتمندترین حرف را رسانه می زند از این رو قدرت نفوذ بالایی دارد.

 

نجات با بیان اینکه رسانه امروز یک نقش کلیدی در معادلات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد، ابراز کرد: بعد از تحول در رسانه از روزنامه به رادیو و تلویزیون، مدیریت رسانه را از مردم به دست دولت ها داد.

 

وی در ادامه تشریح کرد: امروزه با روی کار آمدن نرم‌افزارهای تلفن همراه و ایجاد شبکه های مجازی، مدیریت رسانه به دست مردم رسیده است و نقش اثرگذاری رسانه‌ها به عنوان یک قدرت تغییر کرده است که کنترل این فضا به دست اصحاب رسانه با دید انقلابی مقدر است.

 

نجات با اشاره به این‌که کسانی که بیشترین زیرساخت‌های فضای مجازی را دارند قدرتمندتر عمل می کنند، اضافه کرد: فضای مجازی انقلاب در رسانه ها و مبارزه ما بین گروه ها است که فضای ارتباطی را تغییر داده است.

 

امروزه رسانه قدرتی برای نفوذ به کشورها شده است

معاون فرهنگی سپاه پاسداران، بیان کرد: یکی از قدرتهایی که امروزه مورد بحث است، قدرت رسانه و تاثیر و نفوذپذیری آن است.

 

وی با اشاره به اینکه غرب اگر با قدرت نظامی به کشورها تسلط پیدا می کرد امروزه رسانه قدرتی برای نفوذ به کشورها شده است، تصریح کرد: از سوی رسانه ها عملیات روانی و تاثیر بر روی افکار عمومی صورت می گیرد که این نفوذ را اصحاب رسانه با دید انقلابی می توانند کنترل کنند.

 

نجات اظهار کرد: رویکرد مثبت فضای مجازی، صدای انقلاب اسلامی است که می تواند صدای اسلام را در همه جا پخش کند و موج مطالبه‌گری ارزش‌های اسلامی را در جهان به راه اندازد.

 

وی خطاب به اصحاب رسانه خاطرنشان کرد:  شما می‌توانید منشأ یک قدرت بسیار بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران شوید و نیز از ابزار رسانه علیه دشمنان نظام استفاده کنید.

 

معاون فرهنگی سپاه پاسداران در ادامه به ضریب نفوذ رسانه اشاره و بیان کرد: ضریب نفوذ در افراد سبب تغییر اراده به روش غیر مستقیم خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت 45 درصد و ماهواره 50 درصد در ایران است، ابراز کرد: دشمن با نفوذ اینترنت و ماهواره در خانواده ها توانسته اند در ذهن و فکر خانواده ها تاثیر گذارند و تغییر رویه در فرهنگ و اعتقادات آنها به وجود آورند.

 

نجات به سخن رهبری که مذاکره بهانه و وسیله ای برای نفوذ و تحمیل خواسته های آمریکا است، اشاره کرد و گفت: آمریکا می‌خواهد در برطرف شدن مشکلات کشورمان از او تبعیت کنیم و در رفتارمان تغییر ایجاد کند.

 

این سردار سپاه پاسداران، با اشاره به بیان رهبری ادامه داد: برجام فرصتی برای تغییر رفتار ایرانیان است و نفوذ وسیله ای برای تحمیل اراده دیگران به جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی با بیان این‌که اوج قدرت ما در قطع ارتباط با آمریکا بود، و اظهار داشت: آمریکا در شرطی‌کردن مردم در مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور ایران، نفوذ پیدا کرده است.

 

نجات ابراز کرد: وقتی دستگاه‌های کشور تحت تأثیر دشمن قرار بگیرد، آن زمان است که تمام تصمیم‌گیری‌ها به میل آنها صورت خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به بیان رهبری مبنی بر این‌که نفوذ دو فلش اصلی دارد، اضافه کرد: تغییر باور مردم و دست برداشتن از سیاست‌های انقلابی، از خواسته های غرب است که این سیاست‌ها سبب پیروزی انقلاب ما شد.

 

نجات گفت: یکی از راه های نفوذ ایجاد اختلال در باورهای دینی است و اینکه به ما بقبولانند که رفتار انقلابی مورد پسند نیست.

 

معاون فرهنگی سپاه با اشاره به اینکه غرب یک فرمول و دکترین جدید نسبت به ایران در رأس برنامه قرار داده‌ است، تأکید کرد: تهدید نظامی و تحریم ایران اثر ندارد و حتی آمریکا می‌داند تهدید نظامی ایران مساوی با ناامنی برای اسرائیل است.

 

وی با بیان اینکه رهبری می‌فرمایند ما فقط در بحث هسته‌ای با آمریکا مذاکره کردیم و در بحث‌های دیگر صحبتی نداریم، تبیین کرد: آنها می‌خواهند ایران به عنوان یک بازیگر فعال مقابل آمریکا، به یک بازیگر همراه با آمریکا تبدیل شود.

 

نجات تبیین کرد: بر این اساس فریاد ما در منطقه حمایت از مستضعفین است و اگر کسی بیاید این گفتمان را تبدیل به گفتمان خاورمیانه بدون سلاح هسته‌ای کند یک تغییر گفتمانی است که می‌خواهد ما را با آمریکا همراه کند.

 

معاون فرهنگی سپاه در ادامه خطاب به اصحاب رسانه اظهار کرد: به عنوان رسانه باید چهره واقعی و غیر بزک‌کرده آمریکا را به مردم نشان بدهیم، با این رویه که همه جنگ‌های آمریکا در 10 سال قبل علیه مسلمانان بوده است.

 

وی با اشاره به اقتصاد درون زا، اضافه کرد: مهم ترین حرکت رسانه انقلابی، مشخص کردن پیشرفت کشور در اقتصاد درون زا است.

 

نجات یادآور شد: مهم ترین کار بسیج رسانه، شبکه سازی از فعالان رسانه ای است، چه افراد بی تفاوت و چه همراهان و منتقدان.

 

وی تاکید کرد: با توجیه افراد فعال در رسانه، باید خط مشی های آمریکا را نشان دهیم تا همه یک صدا و همدل در مقابله با غرب حرکت کنیم./865/201/ب1

ارسال نظرات