۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۳۰۲۳۲۸
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان:

دین و فرهنگ رابطه ناگسستنى و تنگاتنگی دارند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه گروهی در این برهه از زمان تلاش می کنند تا در محیط دانشگاه تشنج ایجاد کنند، گفت: دانشجویان باید مراقب باشند تا بازیچه دست دیگران قرار نگیرند.
حجت الاسلام علي روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام علی روحانی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان، صبح امروز در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه کاشان به جایگاه رفیع فرهنگ در اسلام اشاره کرد و گفت: دین و فرهنگ پیوسته یک رابطه ناگسستنى و تنگاتنگ دارند و همانگونه که دین در تمدن و فرهنگ انسان نقش مؤثرى را ایفا مى‏کند فرهنگ نیز، عامل تکامل انسان مى‏ شود.

 

وی بر اهمیت دو انتخابات پیش رو در سال جاری تأکید کرد و متذکر شد: گروهی در این برهه از زمان  سعی دارند تا در محیط دانشگاه تشنج ایجاد کنند و دانشجویان باید مراقب باشند تا بازیچه دست دیگران قرار نگیرند.

 

حجت الاسلام علی روحانی از معاونت فرهنگی و تشکل ها و کانون های فرهنگی خواست برای تقویت ارزش های اخلاقی، باورهای دینی و ارتقای هویت اسلامی، ملی، برنامه های مختلف فرهنگی را برای پر کردن اوقات فراغت دانشجویان در نظر بگیرند.

 

زراعت رییس دانشگاه کاشان نیز با تأکید بر اینکه فضای عمومی دانشگاه باید معنوی و دینی و همراه با اخلاق باشد گفت: عفاف و حجاب خط قرمز دانشگاه است که باید به نحو مطلوب رعایت شود.  

 

وی افزود: با کسانی که قصد داشته باشند ارزش ها را در محیط دانشگاه لکه‌ دار و به شئونات اسلامی خدشه وارد کنند به شدت برخورد می‌شود.

 

زراعت رسالت اصلی دانشگاه را آموزش و پژوهش با محوریت اخلاق همراه با ارتقای روحیه نشاط و شادابی بیان کرد و گفت: اگر مسایل اخلاقی فرهنگی درست شود تمام مسائل حل خواهد شد.

 

وی با اشاره به نزدیکی انتخابات، متشنج کردن فضای دانشگاه توسط برخی افراد در رسانه‌ها را نا درست دانست و افزود: فضای دانشگاه جای سیاسی‌ کاری نیست اما برخی افراد سعی دارند تا با ترفندهای مختلف در محیط دانشگاه نفوذ کنند و محیط را نا ‌امن کنند که باید مراقبت های لازم صورت گیرد.

 

حسین ستار، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کاشان نیز هدف از برگزاری شورای فرهنگی را همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه در راستای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: معاونت فرهنگی برای گسترش اخلاق حرفه ای، ترویج فرهنگ و مقابله با تهاجم فرهنگی سعی دارد از نظریات و طرح‌های تحقیقاتی اعضای هیات علمی دانشگاه استفاده کند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کاشان تأکید کرد: تولیدات و داده های علمی و فرهنگی راه برون رفت مشکلات است

 

شایان ذکر است، ارائه گزارش و تصویب فرهنگی نیم سال اول 95-94 و گزارش طرح پژوهش بررسی رابطه شبکه های اجتماعی مجازی بر سبک زندگی و هویت اجتماعی دانشجویان دانشگاه کاشان از دیگر مباحث در این نشست بود./1307/202/ب3

ارسال نظرات