۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۳۰۲۳۳۹
استاد حوزه علمیه:

سیاست آمریکا تطمیع، تبلیغ و تهدید کشورها است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کدخدا رستم قانون اساسی دولت آمریکا را برگرفته از سیاست معاویه دانست و گفت: سه روش مهم و اصلی معاویه تطمیع، تبلیغ و تهدید بود که آمریکا در قبال کشورها همین سیاست را دنبال می‌کند.
حجت‌الاسلام محمد کدخدارستم، مشاور فرهنگي سازمان صدا و سيما حجت‌الاسلام محمد کدخدارستم، مشاور فرهنگي سازمان صدا و سيما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد کدخدارستم، صبح امروز در کلاس اخلاق بسیجیان شهرستان پاکدشت با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: اولین نکته در اجرای امر به معروف، عامل بودن خود شخص آمر است و اینکه خودمان را چقدر باور داریم.


وی افزود: باور، یاور است؛ باید به چیزی که گفته می شود باور داشت، اگر به رزاق بودن خدا باور هست؛ پس چه نیازی هست که به فکر این باشیم که  فلانی از ما خوشش می آید یا نه؟


مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه قرار نیست راه بیفتیم و در خیابان امر به معروف کنیم، تأکید کرد: ابتدا باید از خودمان شروع کنیم، متأسفانه امروز در جامعه، جوان‌ها چیزهایی را می شنوند که با دیده هایشان متفاوت است، باید منکرات را خودمان هم زشت ببینیم.


وی با اشاره به اینکه گاهی عده ای منکرات را گردن جوانتر ها می‌اندازند و می گویند «زورمان به جوان‌ها نمی رسد»، ادامه داد: آیا آنها زورشان به خودشان هم نمی رسد؟


این خطیب شهر تهران خاطرنشان کرد: بیشترین نصیحت علامه طباطبائی به شاگردانش این بود که «خودتان را بفهمید!»


وی یادآور شد: با آقا بیا آقا بیا، کار به جایی نمی بریم؛ باید خودمان را امام زمانی کنیم!


شاگرد مرحوم حاج اسماعیل دولابی اظهار داشت: دلایل محبوبیت بالای رهبری و علمای اسلام، خدایی بودن آنها است که به آسانی به عمق دل‌ها نفوذ می‌کند.


تطمیع، تبلیغ و تهدید؛ سیاست معاویه

وی با گریزی به سیاست‌ورزی آمریکا، قانون اساسی این دولت را برگرفته از سیاست معاویه دانست و خاطرنشان کرد: سه روش مهم و اصلی معاویه تطمیع، تبلیغ و تهدید بود.


حجت الاسلام کدخدا رستم تصریح کرد: معاویه برای به دست آوردن دل دیگران و گسترش حکومت ابتدا اطرافیان را با سه عامل شهرت، شهوت و شکم به طمع می‌انداخت و در صورت پاسخ نگرفتن از این راه به تبلیغ سالم بودن حکومت خود می‌پرداخت و در نهایت در صورت عدم دریافت پاسخ دلخواه اقدام به تهدید می‌کرد.


وی اظهار کرد: امروز آمریکا هم همین سیاست معاویه را که به فرزندش یزید هم وصیت کرده بود را به ارث برده و اجرا می‌کند.


حجت‌الاسلام کدخدارستم در پایان هشت مورد عامل بودن آمر، اولویت‌بندی معروف، مخاطب‌شناسی، موقعیت‌شناسی، استمرار، استفاده از همه ظرفیت‌ها، رعایت مراتب افراد و گذاشتن راه فرار در اوامر را مهم‌ترین عناصر در اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: خوب دیدن هم لازمه‌ امر به معروف و نهی از منکر درست است./804/203/ب2

ارسال نظرات