۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۳۰۲۵۶۵

نام نویسی بیش از 2 هزار و 600 لرستانی برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی

خبرگزاری رسا ـ معاون حج و زیارت لرستان گفت: تاکنون بیش از 20 هزار و 600 نفر لرستانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی در استان از سوی سازمان حج و زیارت و دفاتر زیارتی نام نویسی کرده اند.
پياده روي اربعين حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حمید مصطفایی، معاون حج و زیارت لرستان، صبح امروز در نخستین جلسه ساماندهی زائران اربعین حسینی در لرستان که با حضور استاندار و جمعی از مسؤولان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، از نام نویسی 20 هزار 642 نفر لرستانی از طریق سازمان حج و زیارت استان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد و گفت: از این تعداد هفت هزار از شهر خرم آباد  ‌نام نویسی کرده‌اند.


وی با بیان این که این آمار تا دیروز بوده است، افزود: نام نویسی زائران همچنان ادامه دارد و این افراد در قالب 9 هزار و 382 گروه ثبت نام کرده‌اند. 


مصطفایی با بیان این که افرادی که به شکل گروهی 5 نفره ‌نام نویسی کرده اند هزینه ویزای آنها 40 دلار است، تصریح کرد: اگر بیش از 5 نفر باشند به 30 دلار کاهش می‌یابد.


وی در ادامه با اشاره به این که سال گذشته 20 میلیون نفر در اربعین حسینی شرکت کرده‌اند، گفت:  امسال پیش‌بینی می‌شود این تعداد بیشتر شود.


معاون حج و زیارت لرستان تهیه ارز را از مشکلات این نهاد بیان و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود استاندار لرستان با بانک‌های عامل این استان این مشکلات را برطرف کند.


وی در پایان عنوان داشت: با هماهنگی های صورت گرفته با رییس سازمان صنعت و معدن بخشی از مایحتاج ضروری ایستگاه‌های صلواتی ما در کربلا و نجف را فراهم کرده ایم.


اعزام بیش از 12 هزار زائر لرستانی به کربلای معلی
مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه پاسداران حضرت ابوالفضل لرستان، در ادامه از آمادگی سپاه پاسداران در کنار دیگر دستگاه‌های استان برای استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی خبر داد.


وی با بیان این که تأمین نیازمندی‌ها در ایجاد اسکان‌های سفر صورت گرفته است، گفت: در نجف دو مدرسه و در کربلا نیز یک محل مخصوص زائران لرستانی درنظر گرفته شده است که بخشی از نیاز زائران را تأمین می کنند.


فرمانده سپاه پاسداران حضرت ابوالفضل لرستان با بیان این که پیش‌بینی می‌شود بیش از 12 هزار نفر زائر از استان لرستان به کربلای معلی اعزام شود، تصریح کرد: انتظار ما از استاندار و سایر مسؤولان این است که در مسیر زائران اربعین حسینی، ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از آنان ایجاد شود.


وی با بیان این که باید از طریق مجتمع‌های بین‌راهی، حسینیه‌ها و مساجد باید از زائران حسینی استقبال شود، یادآر شد: تاکنون چهار تریلر وسایل ضروری و مورد نیاز به کربلا و نجف از استان لرستان ارسال شده است.


کشکولی با اشاره به این که سال گذشته بیش از 100 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در لرستان به مهران اعزام شد و زائران لرستانی در هنگام برگشت با مشکلات کمبود خودرو روبه‌رو شدند، ادامه داد: انتظار داریم امسال این میزان افزایش یابد و نظارت خوبی در این زمینه برای برگشت زائران لرستانی در مهران صورت گیرد.


وی تأکید کرد: باید بازرسی جدی در برخورد با خودروها و اتوبوس‌هایی که به ویژه هنگام برگشت کرایه‌های زائران را چند برابر می‌کنند، صورت گیرد و با افراد متخلف برخورد شود./9459/202/ب1

ارسال نظرات