۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۳۰۲۷۹۸
مدیر حوزه علمیه فارس:

کمال و سعادت انسان در گرو مبارزه با نفس است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی با اشاره به روایتی از امام علی(ع)، گفت: نفس دشمنی است که نمی گذارد دنیای وجودی انسان ترقی پیدا کند و نفس نیرویی است که نمی گذارد انسان عالم و عامل شود.
مدير حوزه علميه فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس امروز در جمع صمیمی طلاب حوزه علمیه محمدیه شیراز، گفت: از اینکه در مجلس شما طلاب قرار گرفتم بسیار خوشحالم و مستحضر هستید هر پدیده ای آفتی و دشمنی دارد و تمامی موجودات عالم همین شکل را دارا هستند.

 

وی افزود: اگر بخواهید بذری را تبدیل به شجره و درخت کنید تا منطقه و عالمی از آن بهرمند شوند مولای متقیان امام علی(ع) می فرماید: شما نیاز به دو چیز دارید که سبب ترقی بذر وجودتان شود و دنیایی را از ثمرات خود برخوردار کنید یکی علم و دیگری عمل است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدی بیان کرد: ما طفل بودیم و والدین ما را غذا دادند و بزرگ کردند اما بزرگی جسم را نمی گویم منظورم بزرگی روح، فکر و اندیشه است اگر طلبه ای موفق شد روح خود را قرآنی کند دنیا را آباد می کند همانطور که خداوند دنیا را آباد و به سرانجام رساند.

 

وی ادامه داد: آفت چیست؟ امام علی(ع) می فرماید آفت نفس خودتان است، نفس دشمنی است که نمی گذارد دنیای وجودی شما ترقی پیدا کند و نفس مرکب چموشی است که همین الان هم دارد کار می کند و نفس یک نیرویی است که نمی گذارد انسان عالم و عامل شود.

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس تصریح کرد: نفس دشمن نیست که بتوان از آن فرار کرد و داعش نیست که بتوان با مسلسل جلوی او ایستاد و ما مخالف کربلا رفتن و مبارزه با دشمن فعلی اسلام نیستیم بلکه الان بحث در مورد نفس انسان است.

 

وی ابراز کرد: سید رضی فرمود: هر وقت زیارت می رفتم نمازم را جمع یعنی هم شکسته هم کامل می خوانم چون زیارت رفتن مستحب است ولی یادگیری علم واجب است و می دانید در جایی که نماز شکسته می شود سفر معصیت است و سید رضی در زیارت هم جلسه درس تشکیل می داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدی عنوان کرد: آیت الله بروجردی برای خواندن نماز شب کفش خود را در می آورد که مزاحم بقیه نشود و بتواند با خیالی راحت و بدون حق الناس نماز شب خود را بخواند./839/202/ب1

ارسال نظرات