۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۳۰۲۹۴۱
کارشناس مسائل مذهبی:

بزرگ‌ترین نهی از منکر زمان استکبارستیزی در سایه رهنمودهای رهبری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اصفاء گفت: امروز امر به معروف اصلی، نظام سازی براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و نهی از منکر بزرگ زمان، ایستادگی در برابر استکبار جهانی و استکبارستیزی است تا بتوانیم پایه های تمدنی که غرب به دنبال تغییر آن است، را به سوی تمدن اسلامی تغییر دهیم.
استکبارستيزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام سیدحمیدرضا اصفاء، کارشناس مسائل مذهبی عصر امروز در جمع اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در مسجد کاظمیه نجف آباد، درباره عوامل مؤثر ساخت تمدن نوین اسلامی، گفت: نقش هر یک از ما در ساخت تمدن نوین اسلامی، بستگی به خودمان دارد.

 

نمود بارز تاریخ سازی شهدا، مستحکم کردن پایه های ولایت فقیه است

وی با اشاره به نقش شهدا در ساخت تمدن نوین اسلامی افزود: شهدا با نثار خون پاکشان در راه وصال به حضرت حق، خود تاریخ ساز شدند و پایه های ولایت فقیه را مستحکم کردند و ما نیز باید مثل شهدا تاریخ ساز بشویم و خودمان را خرج نظام کنیم.

 

حجت الاسلام اصفاء درباره مهمترین نیاز بشر برای ساخت تمدن نوین اسلامی بیان داشت: نقش آفرینی در تاریخ و قرار گرفتن به عنوان یکی از موتورهای حرکت تاریخ، نیازمند معرفت و خودشناسی است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: خداوند خود صاحب تاریخ است و هر دوره ای را یکی از اسماء حضرت حق فرا گرفته است ولی بعضی از اسماء الهی به طور کلی در میان بشریت حاکم نشده است و برای حاکم شدن این اسماء باید از معرفت خود به معرفت حضرت حق و به معادشناسی برسیم که اگر وجه اصلی خودمان را بشناسیم، معاد را خواهیم شناخت.

 

اصلی ترین هدف انبیاء و اولیاء، حاکمیت دینی بود

کارشناس مسائل مذهبی از دیگر اهداف تمدن نوین اسلامی را حاکمیت ولایت بر جامعه بیان کرد و افزود: حاکمیت دینی بر جامعه اصلی ترین هدف انبیاء و اولیاء الهی بود که شرایط زمان مانع تحقق این امر شد و این امر بار دیگر در زمان امام خمینی نهادینه شد و امام فقیه زمان شناسی بود که نظام اسلامی را به ودیعه آورد و طرح ولایت فقیه را بنیان نهاد.

 

وی در ادامه بیان داشت: آن چه تحت عنوان نظریه ولایت فقیه بیان می شود این نکته است که ای انسان در این نظام تلاش کنید تا شایسته ظهور حضرت مهدی(عج) شوید و این نظام، امتحان ما در این عالم است که اگر وارد میدان نشویم، انسان های شایسته دیگری می آیند و این نظام تحت اراده الهی هیچ گاه ساقط نخواهد شد.

 

حجت الاسلام اصفاء از دیگر مبانی تمدن نوین اسلامی را زمان شناسی بیان داشت و گفت: امام حسین(ع) طبق زمان شناسی آن دوران، به اصلاح امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و ما به عنوان پیروان معصومین باید امر به معروف و نهی از منکر زمانه را بشناسیم و تنها نگاه جزئی به برخی مسائل هم چون حجاب، دروغ، ربا امر به معروف و نهی از منکر اصلی نیست.

 

وی در ادامه بیان کرد: امروز امر به معروف اصلی، نظام سازی براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و نهی از منکر بزرگ زمان، ایستادگی در برابر استکبار جهانی و استکبارستیزی است تا بتوانیم پایه های تمدنی که غرب به دنبال تغییر آن است، را به سوی تمدن اسلامی تغییر دهیم.

 

تمدن غرب، مخالف فطرت و ابعاد وجودی انسان است

کارشناس مسائل مذهبی درباره ویژگی‌های تمدن غرب بیان داشت: امروز تمدن غرب به جایگاهی رسیده است که با طبیعت و انسانیت در افتاده است و و تنها یک بعد وجود انسان را مدنظر قرار داده و این تعارضات روح و فطرت الهی انسان را اقناع نمی کند و نمی تواند همه ابعاد وجودی انسان را تغذیه کند.

 

وی در ادامه افزود: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید بصیرت و شناخت کافی نسبت به غرب و دنیای استکبار پیدا کنیم و اگر با معرفت و شناخت صحیح هست ها را بشناسیم، بایدها برایمان مشخص خواهد شد و به هدف نهایی که همان رسیدن به تمدن اسلامی است، خواهیم رسید./1306/202/ب2

ارسال نظرات