۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۳۰۲۹۹۱
آیت الله طباطبایی نژاد:

عزت و اقتدار اسلام در گرو مبارزه با دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: باید توجه داشت که شرافت، عظمت، عزت و اقتدار اسلام و نظام مقدس اسلامی در گرو جهاد و مبارزه با دشمنان است، هدف اصلی استکبار جهانی و کافرین ضربه زدن به ایران و شیعیان است.
آيت الله طباطبايي، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان،  آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، دوشنبه شب در مراسم سالگرد حماسه 25 آبان و تشییع 370 شهید عملیات محرم در اصفهان که در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، با اشاره به لزوم گرامیداشت حماسه 25 آبان ماه گفت: حادثه کربلا هر روز بیش از گذشته در حال شناخته شدن است.

 

وی  افزود: هرچه زمان می‌گذرد وسعت حادثه کربلا بیشتر می‌شود، شاید در ابتدا این واقعه موج کمی داشت اما با گذر زمان این موج بزرگتر و قوی تر شده است و علت آن خلوص نیست، وفاداری و فداکاری‌هایی است که در این واقعه رخ داده است.

 

آیت الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به تشییع 370 شهید در یک روز در شهر اصفهان پس از عملیات محرم تصریح کرد: حماسه 25 آبان هم مانند کربلا هر روز بیش از گذشته وسعت پیدا می‌کند و موج آن در جامعه گسترده‌تر می‌شود، عظمت و بزرگی و جایگاه شهدای ما در جامعه هر روز گسترده‌تر و بیشتر می‌شود و در این میان ما نیز وظیفه داریم در این راه تمام تلاش و توان خود را به کار ببندیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، گلستان شهدا را مرکزی برای رشد، بیداری و بصیرت افزایی نسل جوان دانست و اظهار کرد: دفاع مقدس ما ادامه و امتداد دهنده واقعه عاشورا است، عاشورا مکتبی است انسان ساز و بر نسل جوان ما تأثیر بسزایی دارد.

 

وی با بیان این‌که زنده نگهداشتن حماسه 25 آبان وظیفه ما است، خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که تا پایان عمر این حماسه را زنده نگهداریم و آن را به نسل‌های بعدی برسانیم، کوتاهی کردن ما در این راه و هدف بزرگ هرگز موجب خاموش شدن عظمت و بزرگی شهدا نمی‌شود، اگر ما این توفیق را از دست بدهیم دیگران این وظیفه را انجام خواهند داد.

 

امام جمعه اصفهان با اشاره به برخی برکات هشت سال دفاع مقدس ابراز کرد: هرچه زمان می‌گذرد دفاع مقدس و تجربیات و دستاوردهای آن برای ما برکات و خوبی‌های بیشتری به همراه دارد، جنگ و قتال خاصیت این دنیا است، گرچه ما از جنگ خوشمان نمی‌آید اما خدا خیر و برکت بسیاری در جنگ برای ما قرار داده است، عزتی که ما امروزه به دست آورده‌ایم حاصل دفاع مقدس است و سرافرازی و عظمت نظام اسلامی مدیون خون شهدا است.

 

آیت الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: نسل جوان به خوبی می‌دانند شرافت، عظمت، عزت و اقتدار اسلام و نظام مقدس اسلامی در گرو جهاد و مبارزه با دشمنان است، هدف اصلی استکبار جهانی و کافرین ضربه زدن به ایران و شیعیان است.

 

وی با اشاره به حضور جوانان در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس گفت: خانواده‌هایی بودند که پدر و پسر با هم شهید شدند و هر دو را در یک تابوت قرار داده بودند، چه بسیار خانواده‌هایی که چند نفر از آنها در جبهه شهید شدند، مادری بود که از این‌که تنها یک پسرش در راه خدا شهید شده است احساس خجالت و شرمندگی می‌کرد، اینها بیانگر عظمت و بزرگی و عشق و علاقه مردم ما به اسلام و خدمت به اسلام است.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در پایان اظهار کرد: نظیر خانواده‌های شهدا و رزمندگان حتی در زمان پیامبر اسلام(ص) هم بسیار کم بود، اما مردم ما امروزه نسبت به گذشته خود و نسلی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند هیچ تغییری نکردند و چه بسا اشخاص و خانواده‌هایی که بسیار بصیر‌تر و شجاع تر و پا به رکاب‌تر از آنها هستند، حضور و پیشقدمی نسل جوان ما در جبهه مبارزه علیه تروریست‌های تکفیری شاهدی است بر این مطلب و این نشان از اقتدار نظام مقدس اسلامی دارد./1304/پ202/ج1

ارسال نظرات