۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۳۰۳۰۷۴
استاد حوزه علمیه:

دشمن به دنبال تغییر دیدگاه مردم و مسؤولان نسبت به آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان این‌که هوشیاری مردم و مسؤولان موجب خنثی کردن اهداف دشمن می شود، گفت: دشمن با تلاش بسیار به دنبال تغییر دیدگاه مردم و مسؤولان نسبت به آمریکا است تا رابطه این دو کشور را دوستانه جلوه دهد.
حجت الاسلام عباسعلي وحيدي

حجت الاسلام عباسعلی وحیدی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تأکید بر این که نفوذ باید از ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و غیره مورد توجه قرار گیرد، گفت: دشمن با تلاش بسیار به دنبال تغییر دیدگاه مردم و مسؤولان نسبت به آمریکا است تا رابطه این دو کشور را دوستانه جلوه دهد.

 

وی افزود: امام راحل فرمود ارتباط ایران با آمریکا مانند رابطه گرگ و میش است، از این رو تفکر ارتباط دوستانه ایران با آمریکا بسیار خطرناک است.

 

حجت الاسلام وحیدی با اشاره به این که دشمن به ویژه به دنبال تغییر دیدگاه مسؤولان است تا نسبت به آمریکا خوش بین شوند، افزود: این دیدگاه بر خلاف آیات قرآن کریم است.

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان این که بیش از 500 آیه در قرآن در رابطه با اهمیت دشمن شناسی آمده است، گفت: این آیات نشان از اهمیت موضوع دشمن شناسی است.

 

وی با تأکید بر بصیرت داشتن مردم و مسؤولان نسبت به مسائل داخلی و خارجی، ابراز کرد: بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب، مسؤولان نباید فریب دستکش های مخملی، لبخند و وعده های توخالی دشمن را بخورند.

 

وی با اشاره به این که آمریکا بارها نشان داده است که قابل اطمینان نیست، گفت: قرآن می فرماید دشمن اهل پیمان و پایبندی به تعهدات خود نیست.

 

به گفته وی، جریان گروگان های آمریکایی در لبنان تجربه بسیار روشنی را برای ما به وجود آورد که آنها با تمام تعهدات و قول های خود به صراحت به تمام تعهدات خود پشت کردند.

 

حجت الاسلام وحیدی با سفارش به آگاهی و بصیرت مردم، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها به موضوع بصیرت تأکید داشته است که مهم ترین بُعد آن دشمن شناسی است تا آمریکا که دست دوستی به طرف ما گرفته است بهتر بشناسیم.

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با یادآوری این که ایران اسلامی در وقایع مختلف از آمریکای جنایتکار ضربه خورده است که نمونه آن واقعه 28 مرداد، جنگ تحمیلی و هدف قرار دادن هواپیمای ایرانی در خلیج فارس است، افزود: هوشیاری مردم و مسؤولان موجب خنثی کردن اهداف دشمن می شود.

 

حجت الاسلام وحیدی با بیان این که دوراندیشی رهبر معظم انقلاب و تبعیت مردم از بروز مشکلات جلوگیری خواهد کرد، گفت: مسؤولان باید از تاریخ درس بگیرند که نمونه بارز آن گذشته اخوان المسلمین است که با اعتماد به استکبار از صحنه خارج شد./1307/302/ب1

ارسال نظرات