۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۰۳۰۸۹
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

بسیج ضامن امنیت نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ سردار معروفی با تأکید بر اینکه بسیج از مردم و برای مردم است، گفت: بسیج در تمام عرصه‌های سازندگی، فناوری، علمی، هسته‌ای و دفاعی ضامن امنیت کشور ایران اسلامی شده است.
سردار حسين معروفي، فرمانده سپاه سلمان سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، سردار حسین معروفی، امروز در دیدار بسیجیان با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، گفت: بسیج یک فرهنگ و تفکر برگرفته از تفکر و فرهنگ نبوی و نهضت عاشورای حسینی است؛ تشکیل بسیج با این تفکر و فرهنگ توسط امام برای انقلاب اسلامی ثمرات زیادی داشت.

 

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: در جنگ سخت و نابرابر 8 سال دفاع مقدس که همه دنیای شرق و غرب به صورت مستقیم و غیر مستقیم با ایران اسلامی وارد جنگ شدند حضور بسیج در صحنه نبرد برای پایان دادن به این جنگ نابرابر کمک شایانی کرد و مایه عزت ملت عظیم الشأن ایران شد.

 

وی بیان کرد: بسیج پس از جنگ نیز در تمام عرصه های سازندگی، فناوری، علمی، هسته ای و دفاعی ضامن امنیت کشور ایران اسلامی شد روزی که بسیج با دستور امام(ره) تاسیس شد خیلی ها با یک دید محدود به آن نگاه می کردند و عمق تدبیر امام را کمتر مورد توجه قرار دادند.

 

سردار معروفی افزود: امروز الگوگیری از این تفکر و نظام سیاسی امام و رهبری و بسیج مستضعفین را در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن شاهد هستیم در جنگ نا برابری که در عراق راه افتاد و جمعیت تکفیری با هدایت اردوگاه غرب صهیونیسم و کشورهای مرتجع منطقه برای بر هم زدن توازن منطقه و سقوط و از بین بردن مقدسات عراق حرکت کردند بسیج مردم در قالب یک سازمان خاص جلوی ورود فیزیکی دشمن را گرفت.

 

وی ادامه داد: بسیج در سوریه 5 سال جلوی زیاده خواهی های اردوگاه شرق و غرب ایستاد و سناریوی دشمن را در سوریه بر هم زد تفکر بسیج در ظرف کمتر از یک ماه در یمن سازمانی را تشکیل داد که هیچ کس در دنیا باور آن را نداشت.

 

سردار معروفی با تأکید بر اینکه امروز کشورهای اسلامی و توده آزادی خواهان دنیا در حال الگو گیری از فرهنگ بسیجی ایران اسلامی هستند، افزود: ثمره خون شهدای ما در یمن، عراق ، سوریه و لبنان قابل مشاهده است بسیج مستضعفین که برگرفته از توده ی مردم است در سالهای دفاع مقدس و بعد از آن در حوزه جنگ نابرابر نرم به طور ویژه در هشت ماهه سال 88 نیز پیروز و سربلند شد.

 

وی با اشاره به اینکه انسانهای عاشق و خداجوی بسیجی هستند گفت: امروز بسیج سد بلای نظام، مردم، ارزشها و حفظ کرامت انسانی است.

 

فرمانده سپاه سلمان با تأکید بر اینکه بسیج از مردم و برای مردم است، افزود: مقام معظم رهبری در سالهای گذشته سه کار فرهنگی راهیان نور، اردوهای جهادی طرح هجرت و حلقه شجره طیبه صالحین را در جامعه اسلامی تایید کردند که در سپاه و بسیج امروز برای ترویج این سه عرصه جان می دهند.

 

وی بیان داشت: علاوه بر نواحی، حوزه ها، پایگاه ها و کانونهای مقاومت و حلقه های صالحین امروز دارای 3 قرارگاه امام حسین(ع)، امام هادی(ع) و امام علی(ع) با مأموریت تعریف شده برای هر قرارگاه هستیم.

 

سردار معروفی اضافه کرد: در کنار کارهای فرهنگی نیز بسیج برای کمک به حل مشکلات معیشتی طرح های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی را با روحیه جهادی در نظر گرفته است.

 

وی اضافه کرد:  در همین راستا 296 گروه جهادی وجود دارد که 80 درصد آنها گروههای بومی و 60 درصد اهل تسنن و 40 درصد تشیع ، 80 درصد برادر و 20 درصد خواهر  و 70 گروه جهادی؛ دانشجویی هستند.

 

سردار معروفی بیان داشت: ما امسال در هفته بسیج با شعار"بسیج دست قدرت خدا" 121 برنامه داریم که 31 برنامه آن محوری است.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود به عمده برنامه ها اشاره کرد و افزود: افتتاح  88 طرح اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی در سطح استان، تجمع بزرگ بسیجیان، گردانها و گروهان ها و دسته های بیت المقدس، کوثر و امام علی(ع) و امام حسین(ع) در قالب خواهران و برادران، سرکشی از خانواده شهدا، برگزاری یادواره شهدا، اعزام 80 اکیپ بهداشتی درمانی در سراسر استان، افتتاح بیمارستان صحرایی در سیستان،  حضور در نمازهای جمعه سراسر استان، برگزاری دعای کمیل، اعزام منتخبین بسیجی به تهران و جشنواره مالک اشتر، برگزاری کارگاه سبک زندگی ویژه دختران بالای 17 سال، همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات شیعه و سنی، نمایشگاه و فروشگاه اقتصاد مقاومتی، همایش نخبگان پیشکسوت، برپایی کوهنوردی در 19 شهرستان، برگزاری 114 نشست فرهنگی بصیرتی، افتتاح سالنهای فرهنگی ورزشی صالحین، مراسم بسیجیان طلاب و روحانیون تشییع و تسنن، همایش ائمه جمعه و سران طوایف و عطر افشانی غبور شهدا از برنامه های محوری در هفته بسیج است./831/202/ب2

ارسال نظرات