۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۳۰۳۲۱۰
حجت الاسلام قریشی:

کار فرهنگی در دانشگاه ها یک فعالیت فوق برنامه نیست

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: نباید کار فرهنگی در دانشگاه های کشور را به عنوان یک کار دسته دوم و فعالیتی فوق برنامه در نظر گرفت.
سيد مجيد قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدمجید قریشی، معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه تبریز با تأکید بر توجه جدی به کار فرهنگی در دانشگاه‌ها اظهار داشت: فعالیت‌ها و توسعه امور فرهنگی در دانشگاه‌ها باید در اولویت کارها قرار گیرد.

 


وی با اشاره به جایگاه و نقش نهاد رهبری دانشگاه ها در امور فرهنگی آموزش عالی کشور خاطرنشان کرد: در شکل گیری و تثبیت تمدن نوین اسلامی، دانشگاهیان و تشکل های دانشجویی دانشگاه ها به ویژه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، نقش تعیین کننده‌ای دارند که با تربیت نیروهای متعهد و متخصص باید نقش راهبردی خود را ایفا کنند.

 


معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور افزود: فعالیت های فرهنگی جزو فعالیت‌هایی هستند که نمی‌شود آن را از یک معاونت یا دفتر خاص انتظار داشت و این تصور که با ایجاد یک معاونت فرهنگی، مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها انجام خواهد شد صحیح نیست، زیرا کار فرهنگی یک کار جمعی است.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نباید کار فرهنگی در دانشگاه های کشور را به عنوان یک کار دسته دوم و فعالیتی فوق برنامه در نظر گرفت، افزود: باید بپذیریم در سال های گذشته توفیق کامل در حوزه فرهنگ در دانشگاه نداشته‌ایم و اگر مسؤولان و دست اندرکاران فرهنگی همواره دغدغه فرهنگ را نداشته باشند، موفقیتی حاصل نخواهد شد.

 

 


حجت الاسلام قریشی افزود: مهم‌ترین بخش فرهنگی که در گذشته، از آن غفلت شده است، اهتمام به مسائل اعضای هیات علمی دانشگاه ها بوده است چرا که در حوزه دانشجویی دانشگاه‌ها، معاونت دانشجویی و معاونت فرهنگی داریم اما برای هزاران عضو هیات علمی دانشگاه ها هیچ گونه معاونتی در نظر گرفته نشده است که در حوزه فرهنگی فعالیت کنند.

 


همچنین پورمحمدی رییس دانشگاه تبریز در سخنانی رسالت اصلی دانشگاه ها را تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد برای اداره امور جامعه دانست و گفت: به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) دانشگاه کارخانه آدم سازی است و با توجه به این رسالت مهم، اساتید در کنار آموزش های تخصصی به تعلیم و تربیت دانشجویان نیز باید اهتمام ویژه ای بورزند.

 


حجت‏‎الاسلام محمد انوری، مسؤول جدید نهاد رهبری در دانشگاه تبریز نیز در سخنانی به تشریح اهداف و برنامه های خود پرداخت و از مسؤولان دانشگاه، اساتید و دانشجویان خواست برای پیشبرد برنامه های راهبردی در دفتر نهاد رهبری در دانشگاه مساعدت های لازم را داشته باشند.

 


گفتنی استف حجت‎الاسلام انوری، پیش از این معاونت نهاد رهبری در دانشگاه تبریز را بر عهده داشت که امروز به عنوان رییس این نهاد معرفی شد، همچنین از تلاش های حجت الاسلام علی خدیوی رییس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی تجلیل به عمل آمد./935/202/ب1

ارسال نظرات