۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۹
کد خبر: ۳۰۳۲۸۳
استاد حوزه علمیه:

عامل اصلی پناه بردن به ظلم، ضعف در ایمان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جبرئیل گفت: از گناه بدتر عذر به گناه است؛ یعنی اینکه می‌داند کارش گناه است ولی باز هم انجام می‌دهد؛ اگر ما ایمان قوی داشته باشیم خیلی از گره ها باز می‌شود.
حجت الاسلام سيدمحمدرضا جبرئيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام سیدمحمدرضا جبرئیل، شب گذشته در مراسم عزاداری دهه اول ماه صفر که در رضویه زاهدان برگزار شد، گفت: عامل اصلی که انسان پناه به ظلم می‌برد ضعف در ایمان است.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: زمانی که ایمان قوی باشد انسان هیچ وقت به سمت گناه نمی‌رود ما اعتقاد داریم که بهشت هشت در و جهنم هفت در دارد چون رحمت خدا بیشتر است، درهای بهشت بیشتر است.

 

وی بیان کرد: در قرآن بیش از شش هزار آیه در مورد رحمت آمده است خدا ما را برای جهنم خلق نکرده است بلکه برای خوبی خلق کرده است.

 

حجت الاسلام جبرئیل با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم، یادآور شد: حضرت محمد(ص) فرمودند بر روی در چهارم بهشت اینگونه نوشته شده است که خدا ذلیل می‌کند کسی را که به اسلام ظلم کند و خدا ذلیل می‌کند آن را که می‌خواهد به کسی کمک کند که به مخلوقین ظلم می‌کند منظور از مخلوقین انسان‌ها و حیوانات هستند یعنی ما نباید به مخلوقین آزار برسانیم.

 

وی تصریح کرد: کسی که با ظالم همراه شد به خودش ظلم کرده است و کسی که با ظالم همراه نشد به خودش نیکی کرده است در روز قیامت خداوند همانگونه که ظالمین را جدا می‌کند آنآن را که به ظالمین کمک رساندند نیز جدا می‌کند از این رو در کنار ظالمین قرار می‌گیرند.

 

استاد حوزه علمیه اول مظلوم عالم را امیر مؤمنان علی(ع) دانست و افزود: از گناه بدتر عذر به گناه است یعنی اینکه می‌داند کارش گناه است ولی باز هم انجام می‌دهد اگر ما ایمان قوی داشته باشیم خیلی از گره ها باز می‌شود./831/203/ب1

ارسال نظرات