۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۳۰۳۴۷۸
امام جمعه شبستر:

کتاب تأمین کننده غذای روح بشر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده با تأکید بر دقت در غذای روحی انسان یعنی کتاب، گفت: حیات انسان با معرفت معنا پیدا کرده و در سایه علم ارزش و ارج پیدا می کند.
حجت الاسلام علي محمدزاده

حجت الاسلام علی محمدزاده امام جمعه شبستر و عضو شورای استانی حوزه علمیه تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: حیات انسان با معرفت معنا پیدا کرده و در سایه علم ارزش و ارج پیدا می کند.


وی مهم ترین ابزار تحصیل علم را کتاب و مطالعه دانست و ابراز داشت: مهم ترین ابزار کسب علم کتاب بوده و ترویج و حفظ آن در سایه کتاب ممکن خواهد بود، امروز با تمام پیشرفت‌های موجود و تکنولوژی‌های روز هیچ‌کدام نتوانسته است جای کتاب را بگیرد و کتاب و مطالعه جایگاه خودش را دارد.


عضو شورای استانی حوزه علمیه با بیان این‌که بررسی جوامع پیشرفته و توسعه یافته مهم‌ترین فاکتور و معیار میزان مطالعه مردم آن جامعه است، افزود: کتاب و کتابخوانی باید از مهم ترین ابزار های فرهنگ سازی در کشور تبدیل شود، فرهنگ سازی در حوزه کتاب خوانی باید جدی گرفته شود.


وی با اشاره به تأثیر کتاب در فرهنگ جامعه و خانواده، تصریح کرد: کتاب عامل شکل گیری فکر و اندیشه در شخصیت فردی و اجتماعی است، از این رو می توان کتاب را مهم ترین وسیله برای فرهنگ سازی در حوزه های مختلف اجتماعی دانست.


امام جمعه شبستر کتاب خوب را عامل امید بخشی عنوان و تأکید کرد: کتاب خوب با محتوای دینی و اسلامی می تواند امید به زندگی و پیشرفت را در دل ها زنده کند، معنویت و خدا شناسی می تواند انسان را از لحاظ روحی قوی و امیدوار گرداند.


وی موفقیت را در سایه معرف و علم دانست و انس با کتاب و کتابخوانی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اندیشه دینی و اسلامی بهترین راه و مسیر حرکت برای حیات زندگی و سعادت اوست، با کتاب می توان به ابعاد مختلف اندیشه اسلامی دست پیدا کرد و سعادت خود را تضمین کرد.


حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که همانطور که جسم انسان نیازمند غذا می باشد روح انسان نیز نیازمند غذای روحی است، ابراز داشت: رفع غذای روحی انسان با کتاب ممکن می باشد، کتای خوب با محتوای مناسب می تواند تأمین کننده غذای روحی انسان باشد.


وی افزود: علم و فکر غذای روح است، آدمی باید به همان اندازه که درباره معاش خود فکر می کند درباره غذای روح خود نیز بیندیشد و همان مقدار مراقبتی که در غذاهای جسمی لازم و ضروری است، در غذاهای روحی نیز لازم و ضروری است./854/202/ب3

ارسال نظرات