۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۳۰۳۵۰۵
معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

فتنه توانایی کشور برای مقابله با دشمن را افزایش داد

خبرگزاری رسا ـ سردار ربانی با اشاره به مشکلات و اتفاقات و وقایعی که کشور طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی پشت سر گذاشته است گفت: فتنه سال 88 حاصل تلاش دشمن برای نفوذ بود، دشمنان از طریق فتنه در تلاش بودند تا حاکمیت کشور را تغییر دهند.
سردار مهدي رباني معاون عمليات سپاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار مهدی ربانی معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امشب در کنگره بزرگداشت شهدای مسجد فاطمیه اصفهان، با اشاره به برخورداری شهدا از شفاعت، آن را صفتی ویژه برای شهدا دانست و گفت: شفاعت به معنای قطع ارتباط شهدا با جهان هستی نیست، شفاعت به معنای این است که آثار و یاد و نام شهیدان هدایتگر و روشن‌گر راه ما است، هرکسی می‌تواند با آنچه درون خود دارد به سمت راه خدا برود و این حاصل شفاعت شهدا است.

 

ربانی با اشاره به این که 37 سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد و در این دوره نزدیک به چهار دهه اتفاقات و مشکلات و حوادث بسیاری پشت سر گذاشته شده است تصریح کرد: در طول سال‌هایی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد حوادث و اتفاقات بسیاری در کشور رخ داده است که هرکدام از این وقایع اگر در دیگر کشورها بود می‌توانست حکومت‌ها و دولت‌ها را تغییر دهد.

 

وی با اشاره به جوان‌گرایی و استفاده از جوانان بی‌تجربه اما با انگیزه و با اخلاص در سال‌های نخست انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در همان سال‌های نخستین انقلاب با آن درگیر شدیم و البته با رهبری امام خمینی و هشیاری مردم و تبعیت آنها از ولایت این قائله را پشت سر گذاشتیم صف آرایی عناصر شاهنشاهی و سلطنت طلبان در شمال و جنوب کشور و حتی شهر اصفهان بود.

 

معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی کشور در شرایط پیچیده و سختی بود که با وجود این شرایط سخت جنگ هشت ساله هم به کشور ما تحمیل شد، همه مرزهای ما با هجوم همه جانبه دشمنان روبرو شد، صدام نماینده حزب بعث در این جنگ بود و در پشت سر او آمریکا و کشورهای غربی و عربی قرار داشتند و تمام توان را به کار گرفته بودند تا انقلاب جوان و نوپای ما را از پا دربیارند.

 

ربانی با اشاره به نوپا و جوان بودن سپاه و ارتش اظهار کرد: با تقدیم 23 هزار شهید توانستیم از این بحران بزرگ و شرایط سخت عزتمندانه عبور کنیم و دشمنان را در دستیابی به اهدافشان ناکام بگذاریم، البته علیرغم این‌که مسؤولان و فرماندهان دفاع مقدس سابقه و تجربه مدیریت نداشتند اما با ایستادگی و برخورداری از فرهنگ مقاومت توانستند به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کردند.

 

وی با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در داخل کشور گفت: دشمنان تلاش کردند تا از طریق تهاجم فرهنگی و جنگ نرم در کشور ما نفوذ کنند، این برنامه دشمن در نهایت به فتنه منجر شد که دشمنان امیدوار بودند فتنه بتواند حاکمیت کشور را تغییر دهد که از این بحران بزرگ هم توانستیم عبور کنیم و فتنه دستاوردهایی نیز برای ما داشت.

 

معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از دستاوردهای فتنه را بالا رفتن توانایی داخلی کشور برای مقابله با توطئه‌ها و دشمنی‌ها ذکر کرد و افزود: فتنه موجب شد تا توانایی‌های ما برای کنترل دشمنان در فضای مجازی و مقابله به مثل با آنها در تهدیدات افزایش پیدا کند./1304/202/ب3

ارسال نظرات