۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۳۰۳۵۷۳
مدیر کل تیلیغات اسلامی لرستان خبر داد؛

فعالیت تبلیغی 1200 مبلغ در استان لرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: به مناسبت دهه پایانی ماه صفر یک هزار و 200 مبلغ بومی و غیر بومی در مناطق شهری و روستایی استان اعزام می شود.
مدير کل تبليغات اسلامي لرستان

حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اعزام و فعالیت مبلغان از ابتدای ماه محرم تاکنون بیان داشت: حضور مبلغان امری مهم در جهت کاهش و جلوگیری از ورود آسیب های عزاداری در این ایام بود.


وی با بیان این که استان لرستان در زمینه برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر عزاداری کم آسیب و یا بی آسیب داشته است، افزود: این اقدام نشان از از بصیرت و هوشیاری مردم است.


حجت الاسلام مهدوی نقش روحانیان و مبلغان را با حضور در مساجد، حسینیه ها و هیأت های مذهبی بسیار پررنگ دانست و عنوان داشت: حضور مبلغان زمینه بصیرت افزایی مردم به ویژه نسل جوان را فراهم کرده است.


وی در ادامه با اشاره به فعال بودن 130 هیأت مذهبی در لرستان و برگزاری مراسم عزاداری دهه پایانی ماه صفر ادامه داد: در همه هیأت های مذهبی مبلغان حضور دارند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به این تا پایان ماه صفر یک هزار و 200 مبلغ به شهرهای مختلف استان اعزام شده است، اظهار داشت: مبلغان اعزامی با حضور در مناطق شهری و روستایی به تبیین معارف اهل بیت عصمت و طهارت و فرهنگ سازی در زمینه گسترش فرهنگ قیام عاشورا می پردازند.

وی در ادامه تصریح کرد: در ماه محرم دو هزار و 500 هیأت مذهبی در لرستان مشغول فعالیت و برپایی مراسم عزاداری بوده اند.


حجت الاسلام مهدوی ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)، گسترش فرهنگ قرآنی، بیان احکام، پرداختن به مسائل روز جامعه و پاسخگویی به شبهات را از جمله وظایف مبلغان اعزامی در دهه پایانی ماه صفر عنوان کرد.


وی با بیان این که در این ایام نیز گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها برگزار می شود، افزود: این گفتمان ها باهدف گسترش معارف اسلامی و ارزشه های دینی بین جوانان و آگاه سازی آنان در برابر دسیسه های فرهنگی دشمن برگزار می شود.


مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان تصریح کرد: گفتمان های دینی تا پایان ماه صفر و با حضور مبلغان اعزامی در همه شهرستان های لرستان برگزار می شود./9459/303/ب2

ارسال نظرات