۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۳۰۳۶۸۳
امام جمعه سراب مطرح کرد؛

لزوم بهره گیری از ظرفیت های کشور برای تقویت بنیه اقتصادی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اکرمی با تأکید بر جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی، گفت: بهره گیری از ظرفیت های کشور برای تقویت بنیه اقتصادی لازم است.
حجت الاسلام اکرمي، امام جمعه سراب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی‌اکبر اکرمی، شامگاه پنجشنبه در آیین کلنگ‌زنی عملیات احداث مخزن 30 هزار متر مکعبی آب کارخانه نفلین‌سینیت سراب، مردم این شهرستان را مردمی ولایتمدار و انقلابی دانست و اظهار داشت: مردم سراب این ویژگی خود را ثابت کردند.


وی با بیان این‌که اجرای این طرح بخشی از مطالبات مردم منطقه و مشکلات آن ها را رفع خواهد کرد، گفت: حضور مردم در این مراسم نشان از مطالبه بجای مردم و قدردانی ملت از اجرای این طرح است و صبر مردم در این مورد تمام شده بود.

 


وی با انتقاد از طولانی شدن پروسه اجرای این طرح به مدت 18 سال، خاطرنشان کرد: مردم منطقه به امید کار برای فرزندان خود زمین های کشاورزی خود را در اختیار دولت قرار دادند، این در حقیقت همدلی و همزبانی ملت با مسؤولان و دولت بود، از این رو این طرح نباید به این میزان طول می کشید.

 


امام جمعه سراب با اشاره به انتقادات و مطالبات مردم از دفتر امامت جمعه این شهرستان، افزود: مردم با ارسال نامه نارضایتی و انتفاد خود را به دفتر انتقال داده و خواستار توجه ویژه و سریع به این مسأله بودند، از این رو لازم است به این مهم توجه جدی می شد.

 


وی با اشاره به آغاز برخی عملیات ها در این مجموعه، ادامه داد: آماده‌ایم و امیدواریم بتوانیم پیام دولت را مبنی بر تحقق این مجموعه پس از 18 سال تاخیر در خطبه‌های نماز جمعه به مردم برسانیم و مردم منطقه را با این  پام خشنود سازیم.

 


حجت الاسلام اکرمی طرح تولید آلومینا از نفلین‌سینیت را از جمله پروژه‌های راکد عنوان کرد و اذعان داشت: دکتر اسحاق جهانگیری، در زمان وزارت خود در صنعت و معدن در دولت اصلاحات این پروژه را کلنگ‌زنی کرده است و در سال های اخیر پیگری های بسیاری در این خصوص صورت گرفت.

 


وی ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته این طرح با هدف بهره‌برداری از ذخایر عظیم ماده معدنی نفلین‌سینیت از مناطق غربی کشور فعال شد تا در نتیجه آلومینا در اختیار کارخانه‌های تولید شمش آلومینیوم قرار گیرد و مورد بهره برداری باشد.

 


امام جمعه سراب با اشاره به توجه کشور های مختلف نفلین‌سینیت، تصریح کرد: نفلین‌سینیت به علت ارزش فوق‌العاده‌اى که در صنعت و صنایع آلومینیوم، شیشه و سرامیک پلاستیک و کائوچو، تهیه پشم و شیشه معدنى و کود شیمیایی دارد مورد توجه کشورهای مختلف جهان است.

 


وی با تأکید بر اقتصاد مقاومتی و ظرفیت های نفلین‌سینیت در این حوزه، ادامه داد: این ماده معدنی مورد توجه کشورهایی که فاقد ذخایر غنى از بوکسیت هستند می باشد که به عنوان منبعى مهم برای تولید آلومینا استفاده می شود.

 


حجت الاسلام اکرمی با بیان این‌که استفاده از نفلین‌سینیت به منظور تولید آلومینا فقط در کشورهاى شوروى صورت مى‌گیرد و دیگر کشور ها نیز به دنبال استفاده از این ماده هستند، باید از ظرفیت های موجود در کشور برای تقویت بنیه اقتصادی بهره برد.

 


وی افزود: اخیراً کشور کره‌شمالى نیز اقدام به تاسیس یک کارخانه تولید آلومینا از نفلین کرده که به زودى به مرحله تولید خواهد رسید و کشورهاى مکزیک و برزیل نیز در حال بررسى و تولید آلومینا از نفلین هستند، کشور ما نیز باید از این ظرفیت استفاده کند./854/202/ب1

ارسال نظرات