۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۳۰۴۰۶۲
دبیر ستاد راهیان کربلای مازندران خبر داد؛

برپایی دو موکب از مازندران در کربلای معلا

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد راهیان کربلای مازندران با اعلام خبر اعزام چهار گروه برای خدمت رسانی به زائران حسینی از مازندران، گفت: دو موکب شباب العلویون مازندران و فاطمه الزهرا مازندران برای اسکان و پذیرایی از زائران مازندرانی در در کربلای معلا برپا شده است.
اربعين حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حسین راد دبیر ستاد راهیان کربلای مازندران، صبح امروز در دیدار اعضای این ستاد با امام جمعه بابل با اشاره به اقدامات این ستاد در جهت خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در کربلای معلا گفت: ستاد مردمی راهیان کربلا برای خدمت رسانی به زائران حسینی اقدام به برپایی دو موکب به نامه‌ای الشباب العلویون مازندران و فاطمه الزهرای مازندران در کربلای معلا نموده است.

 

وی افزود: تاکنون چهار گروه از طرف این ستاد برای مقدمات برپایی مواکب و خدمت رسانی به کشور عراق اعزام شده اند.

 

دبیر ستاد راهیان کربلای مازندران از ارسال نذورات و کمک‌های مردم مازندران جهت توزیع در میان زائران حسینی خبر داد و تصریح کرد: اقلام اهدایی مردم مازندران شامل برنج٬ روغن٬ قند٬ شکر٬ خشکبار٬ کیک و کلوچه٬مرکبات٬ موکت٬ پتو و بالشت برای زائران پیاده روی اربعین حسینی طی یک کاروان به کشور عراق ارسال شده است.

 

وی با بیان آماده سازی یک حسینیه و یک باب مدرسه و نصب چادرهای موقت برای اسکان زائران مازندرانی در کربلا٬ خاطرنشان کرد: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کربلا یک باب مدرسه در نزدیکی حرم حسینی در اختیار ستاد راهیان کربلای مازندران قرار داده شد و از سوی این ستاد مورد بازسازی و آماده سازی برای اسکان زائران قرار گرفت.

 

راد با بیان برخی از کمبودهای این ستاد در خصوص اسکان موقت زائران مازندرانی در کربلای معلا، خاطرنشان کرد: متاسفانه به تعداد 300 تخته پتو و 4000 متر موکت با کمبود امکانات مواجه هستیم و درخواست ما از خیرین برای کمک به ستاد برای تهیه این کاستی ها است.

 

وی افزود: شماره حساب 314970397707751 نزد بانک انصار آماده دریافت کمک‌ها و نذورات مردمی برای پذیرایی و تهیه امکانات مناسب برای زائران اربعین حسینی است.

 

دبیر ستاد راهیان کربلای مازندران با بیان رونمایی از نرم افزار پیاده روی اربعین از سوی این ستاد٬ گفت: نرم افزار راهنمای زائران پیاده روی اربعین حسینی از سوی ستاد راهیان کربلای مازندران به صورت اندروید و قابل نصب بر روی گوشی های هوشمند برای راهنمایی و بهره گیری هر چه بهتر از فرصت زیارت اربعین در اختیار زائران اربعین استان قرار گرفته است.

 

وی افزود: در پایگاه اطلاع رسانی این ستاد در فضای مجازی به نشانی r-karbala.ir اطلاعات و راهنمایی ها لازم را در خصوص اربعین حسینی به زائران ارائه می نماید.

 

راد با بیان این مطلب که پیش بینی می شود که بیش از ده هزار نفر از مازندران در مراسم پیاده روی اربعین حسینی حضور داشته باشند، تاکید کرد: بر اساس بررسی های انجام شده اغلب زائران پیاده روی مازندران از طریق مرز زمینی مهران وارد کشور عراق می شوند./1313/202/ب3
 

ارسال نظرات