۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۳۰۴۲۲۰
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان:

مهم ترین راهبرد امروز دشمن علیه جمهوری اسلامی جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان با تأکید بر این که مهم ترین راهبرد امروز دشمن علیه جمهوری اسلامی جنگ نرم است، گفت: باید بتوانیم روز به روز این فضا و فعالیت ‌های رسانه ‌های داخلی را افزایش دهیم که در این رابطه تحلیل اخبار بسیار مهم و حائز اهمیت است.
حجت الاسلام ميربد ، معاون فرهنگي تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سید محمد میربد، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان، شامگاه یک شنبه، 1 آذرماه، در نشست اعضای مجمع عمومی بسیجیان این شهرستان که در حسینیه الزهرا(س) سپاه فارسان برگزار شد، با اشاره به نقش افسران جنگ نرم، افزود: همه باید خود را افسر جنگ نرم بدانیم و به نقش تأثیرگذار خود در جامعه باور داشته باشیم.

 

حجت الاسلام میربد با تأکید بر این که امروزه توجه به جامعه پیرامونی ما بسیار مهم است و نباید نسبت به آن بی توجه باشیم، تصریح کرد: توجه به ارزش ها و حفظ آن در شرایط کنونی نظام بسیار مهم و ضروری است.

 

وی، ترویج اندیشه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و توجه به مقام شامخ شهدا و راه آن ها، توجه به حقایق دوران دفاع مقدس را از ارزش های مهم جامعه اسلامی ما دانست و با تأکید بر این که این ارزش ها باید صیانت شود، افزود: مهم ترین وظیفه و رسالت رسانه های نظام و رسانه های منتسب به آن جریان سازی و روشنگری در مقابله با جنگ نرم دشمن است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان، مقابله با جنگ نرم دشمن را از ضرورت های امروز انقلاب برشمرد و اظهار داشت: در جنگ نرم، خبرنگاران و اصحاب رسانه در صف مقدم هستند؛ قدرت جمهوری اسلامی تنها قدرت سخت نیست و قدرت نرم نظام نیز حائز اهمیت است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که تهاجم فرهنگی در مقایسه با تهاجم نظامی یا اقتصادی، دارای ویژگی ‏‌های خاصی است، در تشریح این ویژگی ها گفت: تهاجم فرهنگی معمولاً نامرئی و نامحسوس، دراز مدت و دیرپا است، ریشه‌ ‏ای عمیق، همه‌‏جانبه و حساب شده‌ دارد و دارای برنامه و ابزارهای گسترده، فراگیر و کارساز و خطرزا است.

 

حجت الاسلام میربد با بیان این که تهاجم فرهنگی همانند کار فرهنگی، یک کار آرام و بی‏سر و صدا است و قربانیان آن بیشتر قشر جوان هستند، تصریح کرد: در تهاجم نظامی، دشمن با تجهیزات و امکانات نظامی وارد میدان شده اما در تهاجم فرهنگی نیازی به لشکرکشی و هزینه‏‌ های کلان نظامی ندارد.

 

وی با تأکید بر این که مهم ترین راهبرد امروز دشمن علیه جمهوری اسلامی جنگ نرم است، تصریح کرد: باید بتوانیم روز به روز این فضا و فعالیت ‌های رسانه ‌های داخلی را افزایش دهیم که در این رابطه تحلیل اخبار بسیار مهم و حائز اهمیت است.

 

این استاد دانشگاه تأکید کرد: یکی از رسالت های امروز ما این است که باید با آرمان‌ های انقلابی حرکت کنیم؛ چراکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی شبانه روز در تلاش هستند تا ارزش‌ های انقلاب را از بین ببرند و از رسانه به عنوان ابزاری مهم برای این کار بهره می جویند.

 

وی در ادامه به نقش بی بدیل رسانه در تبیین و تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: باید خبرنگاران و بسیج رسانه سیاست‌های رهبر فرزانه انقلاب در رابطه با اقتصاد مقاومتی را به صورت عملی تبیین و طراحی کنند تا این سیاست ها به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود و این بسیار مهم و حیاتی است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان با تأکید بر این که باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی قشر فرهیخته رسانه و خبرنگاران پیشگام باشند، تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه رسانه ‌ها در عرصه کنونی بسترسازی برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و اقتصاد مقاومتی است.

 

در ادامه این نشست نیز حسین صالحی، کارشناس ارشد مسایل سیاسی، با اشاره به بحث مذاکرات هسته ای، پرهیز از بد جلوه دادن برجام را از مهم ترین ضرورت های امروز کشور دانست و گفت: کامیابی و موفقیت های هسته ای منحصر به جناح و گروه و دسته خاصی نیست.

 

وی، نشاندن قدرت های جهان پای میز مذاکره را اقتدار ملی و گفتمان انقلابی این کشور بیان کرد و ابراز داشت: کوچک ترین غفلت از اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای گرانبهای آن می تواند بسیار پر هزینه تمام شود.

 

صالحی با تأکید بر این که باید از جو زدگی و احساس و هیجان بپرهیزیم و عقل و انصاف را معیار قضاوت های خود قرار دهیم، گفت: به یقین شرایط امروز کشور تنها در سایه عقلانیت و حرکت در مسیر منویات رهبری به سرانجام خواهد رسید./9457/202/ب1

ارسال نظرات