۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۳۰۴۲۵۰
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

کار گروه‌های جهادی یک مجاهدت به تمام معنا است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: کار جهادی تنها توسط انسان‌های متوکل و متوسل به خداوند انجام می‌شود؛ ماندگاری این عمل نیز در اخلاص آنان نهفته است.
سردار حسين معروفي، فرمانده سپاه سلمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، در همایش شکوه هجرت که شب گذشته در پردیس رسالت دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، گفت: کار بزرگ گروه‌های جهادی در این استان محروم، یک مجاهدت به تمام معنا است.

 

وی بیان کرد: همانطور که در دوران دفاع مقدس، جوانانی همچون شما در میدان جنگ سخت از آرمان‌های انقلاب دفاع کردند، امروز نیز شما در صحنه جهادی هم با توطئه‌های نرم دشمن مبارزه می‌کنید و هم به رفع مشکلات کشور کمک می‌کنید.

 

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان فعالان جهادگر را انسان‌هایی مخلص خواند و اظهار داشت: کار جهادی تنها توسط انسان‌های متوکل و متوسل به خداوند انجام می‌شود ماندگاری این عمل نیز در اخلاص آنان نهفته است.

 

وی با توصیف بسیج عنوان کرد: بسیج یک فرهنگ، آرمان و یک جریان پیشبرنده ی برگرفته از فرهنگ علوی و نهضت عاشورایی است.

 

وی با تأکید بر اینکه بسیج جمع فداکاری از مردم برای مردم است افزود: بسیج به معنای حضور در تمام عرصه های علم، هنر، سازندگی، سیاست، تولید و فناوری است.

 

معروفی فعالیت در عرصه های فرهنگی، تربیتی، تبلیغی و محرومیت زدایی را از محورهای اصلی بسیج برشمرد و تاکید کرد: سه کار فرهنگی بسیج شامل راهیان نور، شجره طیبه صالحین و اردوهای جهادی همیشه مورد تایید مقام معظم رهبری بوده است.

 

وی جهاد فرهنگی بسیج را آگاهی و بصیرت افزایی خواند و افزود: هدایت افکار عمومی نسبت به ماهیت و تهدیدات نرم دشمن، برنامه های روشنگری و تبیین آسیب ها، تبیین برنامه های اقتصاد مقاومتی، حفظ اعتلای فرهنگ ایثار و مقاومت، تبیین و زنده نگه داشتن روحیه استکبار ستیزی به عنوان یک دستاورد بزرگ ملی از دیگر برنامه های بسیج است.

 

وی از خدمات رسانی به مردم محروم استان خبر داد و خاطرنشان کرد: امروز در سیستان و بلوچستان 296 گروه جهادی بومی وجود دارد که70 گروه آنها دانشجو، 6 گروه مداحان، 30 گروه دانش آموزان، 30 گروه طلاب شیعه و سنی و 60 گروه بسیجیان محلات هستند.

 

معروفی با تأکید بر حفظ وحدت ابراز داشت: دشمن نمی‌تواند ببیند که شما شیعه و سنی در کنار هم مسجد، مدرسه و پل می‌سازید و محرومیت را در منطقه کم‌رنگ می‌کنید کاش ما هم در کنار شما آجر جابجا می‌کردیم همین شادی و رضایت نوجوانی که مدرسه برای او ساخته شده، کافی است.

 

وی رعایت چند نکته در مسأله گروه‌های جهادی لازم دانست و گفت: بومی‌ بودن گروه‌های جهادی، استفاده از امکانات خودرویی در سپاه و سایر دستگاه‌ها، استفاده از ظرفیت اقشار، علمای شیعه و سنی، سران و بزرگان در تقویت و ترویج روحیه و فرهنگ جهادی و برنامه‌ریزی برای حاشیه شهر زاهدان جزو ضروریات گروه‌های جهادی است./831202/ب3

ارسال نظرات