۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۳۰۴۵۲۵
امام جمعه بروجرد:

اجتماع اربعین حسینی نماد قدرت مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد اجتماع میلیونی اربعین حسینی را نماد قدرت مسلمانان بیان کرد و گفت: این اجتماع عظیم نشان دهنده اوج محبت اهل بیت(ع) در دل مسلمانان است.
حجت الاسلام ترابي-امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، صبح امروز در نشست برنامه ریزی استقبال از زائران اربعین حسینی که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: محبت به اهل بیت(ع) ظرفیت بزرگی برای امت اسلامی است.


وی اجتماع 20 میلیونی اربعین حسینی نماد قدرت مسلمانان بیان کرد و افزود: حضور میلیونی زائران اربعین حسینی در کربلا بسیاری از دسیسه های دشمن را خنثی می کند.


حجت الاسلام ترابی با اشاره به این که در طول تاریخ دشمنان اسلام مردم را از زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) منع می کردند، یادآور شد: پس از سقوط صدام و رژیم بعث عراق موانع زیارت کربلا برداشته شد.


وی مراسم پیاده روی اربعین حسینی را ظرفیت عظیمی برای به نمایش گذاشتن وحدت مسلمانان دانست و افزود: پس از سقوط رژیم بعث عراق شیعیان سراسر دنیا توانستند در اجتماعی عظیم اربعین حسینی شرکت کنند.


امام جمعه بروجرد با بیان این که این حضور چشم گیر مردم و استقبال از مراسم پیاده روی اربعین حسینی ستودنی است، تأکید کرد: مسؤولان و متولیان امر باید زمینه را برای حضور مردم در اجتماع عظیم اربعین حسینی فراهم کنند.


وی در ادامه با اشاره به فعالیت گروه های تروریستی تکفیری و تلاش برای کمرنگ کردن مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: با وجود تهدید حملات تروریستی مردم با شور و شوق بیشتر به سفر کربلا می روند و این نشان از محبت اهل بیت(ع) در دل مردم است.


حجت الاسلام ترابی با اشاره به این که سال گذشته جمهوری اسلامی ایران در خدمت رسانی به زائران اقدامات مؤثری انجام داد، افزود: انتظار می رود با وجود افزایش جمعیت زائران خدمات نیز بیشتر شود.


وی یادآور شد: دولت عراق نیز در خدمت رسانی از زائران حسینی و میزبانی از آنان خدمات چشمگیری داشته است.


خدمت رسانی به زائران باید مردمی شود
امام جمعه بروجرد با اشاره به این که خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی به صورت یک الزام و وظیفه دولتی به استانداران ابلاغ شده است، عنوان داشت: در سال های آینده این اقدامات باید به صورت مردمی انجام شود.


وی با اشاره به عبور برخی زائران از شهرستان بروجرد یادآور شد: ایستگاه صلواتی در میدان آیت الله بروجردی این شهرستان راه اندازی می شود.


حجت السلام ترابی تصریح کرد: متولیان امر باید امکانات مربوط به اسکان، استراحت و پذیرایی زائران را در این ایستگاه فراهم کنند./9459/203/ب1

ارسال نظرات