۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۰۴۷۵۲
مدیر حج و زیارت خراسان شمالی:

روادید 4 هزار زائر اربعین حسینی در خراسان شمالی صادر شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: از بیش از پنج هزار نفر زائر ثبت نامی این استان در سامانه سماح، تاکنون روادید عراق برای بیش از چهار هزار و 200 زائر اربعین حسینی اهل خراسان شمالی صادر شده است.
نشست ستاد پشتيباني راهپيمايي اربعين حسيني خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد هماهنگی اربعین حسینی در خراسان شمالی، با بیان اینکه تا پیش از این پنج هزار و 83 نفر در خراسان شمالی برای سفر به عتبات عالیات همزمان با اربعین حسینی از طریق سامانه سماح نام نویسی کرده بودند، افزود: این متقاضیان در قالب هزار و 193 گروه ثبت نام شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه امسال سفر به عتبات عالیات به منظور شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی نیازمند گذرنامه و روادید است، اظهار کرد: از مجموع بیش از پنج هزار نفر ثبت نامی در خراسان شمالی، گذرنامه چهار هزار و 568 نفر برای دریافت روادید به سفارت عراق تحویل داده شده بود که تاکنون برای بیش از چهار هزار و 200 زائر استان روادید سفر به عراق از سوی کنسولگری این کشور در مشهد صادر شده است.

 

قاصری با بیان اینکه تا پیش از این مهلت ثبت نام در سامانه سماح برای سفر به عتبات عالیات همزمان با اربعین حسینی تا ساعت 16 روز سه شنبه، دوم آذرماه تعیین شده بود، اضافه کرد: سازمان حج و زیارت مهلت نام نویسی در این سامانه را تا 48 ساعت دیگر تمدید کرده است.

 

وی ادامه داد: بر این اساس متقاضیان می توانند در مهلت تعیین شده با مراجعه به سامانه سماح به آدرس http://samah.haj.ir نسبت به ثبت اطلاعات خود برای دریافت روادید اربعین اقدام کنند.

 

قاصری خاطرنشان کرد: ثبت نام کنندگان در سامانه سماح تا ساعت 16 روز شنبه، هفتم آذرماه فرصت دارند تا مدارک خود را به منظور دریافت روادید کشور عراق به دفاتر زیارتی که در سامانه سماح انتخاب کرده اند، تحویل دهند.

 

وی با اشاره به اینکه امسال میزان ثبت نام مردم خراسان شمالی برای سفر به عتبات عالیات همزمان با اربعین حسینی و شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین به نسبت سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، یادآور شد: در اربعین سال گذشته از خراسان شمالی در مجموع چهار هزار و 200 نفر به عتبات عالیات اعزام شدند.

 

محمدرحیم نوروزیان، رییس ستاد پشتیبانی راهپیمایی اربعین حسینی استان خراسان شمالی، نیز در این نشست با بیان اینکه تأمین نظم و امنیت زائران مهم ترین اولویت است، افزود: در این راستا با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط برنامه ریزی و اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

 

وی اظهار کرد: تلاش می شود امسال سفر زائران اربعین با کمترین مشکل و دغدغه انجام شود به ویژه آنکه مسائل مربوط به صدور روادید برای زائران عتبات عالیات در خراسان شمالی نیز رفع شده است.

 

نوروزیان خاطرنشان کرد: باید حلقه ارتباطی مناسبی بین ارتباطی نیروها و نمایندگان استان در عراق و مرز برقرار شده تا در زمان بروز مشکل این افراد بتوانند با یکدیگر به راحتی ارتباط برقرار کرده و مسائل را مرتفع کنند.

 

وی تصریح کرد: البته در ذیل ستاد پشتیبانی راهپیمایی اربعین حسینی استان خراسان شمالی مسؤولیت گروه های مختلف مشخص شده و همه آنها در آمادگی کامل برای اجرای وظایف و مأموریت های خود در مواقع لزوم هستند.

 

رییس ستاد پشتیبانی راهپیمایی اربعین حسینی استان خراسان شمالی با تأکید بر هماهنگی و همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی استان در ساماندهی کاروان های اعزامی به عتبات عالیات، گفت: همه نهادها وظیفه دارند در راستای ایجاد تسهیلات بیشتر و رفع موانع برای زائران اربعین حسینی و شرکت کنندگان در مراسم راهپیمایی میلیونی شیعیان تلاش و فعالیت جهادی داشته باشند.

 

گفتنی است، بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت کشور سال گذشته 700 هزار زائر ایرانی در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) شرکت داشتند و امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از دو میلیون ایرانی در این راهپیمایی عظیم حضور داشته باشند.

 

بر اساس فتوای حضرت آیت‌الله سیستانی چهار روز قبل از اربعین حسینی(ع) و چهار روز بعد از آن به عنوان زیارت اربعین محسوب می‌شود و زائران می‌توانند ظرف این 9 روز زیارت اربعین خود را به جای آورند./9314/203/ب1

ارسال نظرات