۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۳۰۴۷۹۱
دبیر سومین جشنواره بین المللی شعر حوزه مطرح کرد؛

ماجرای کمک مالی رهبر انقلاب در سال نخست تأسیس کنگره شعر حوزه

خبرگزاری رسا ـ دبیر سومین جشنواره بین المللی شعر حوزه گفت: رهبر معظم انقلاب در سال اول تاسیس کنگره شعر حوزه 500 هزار تومان به کنگره شعر حوزه ارسال کردند، در آن زمان نه تنها کنگره شعر حوزه برگزار شد، بلکه مبلغی برای سازمان تبلیغات نیز باقی ماند.
شعر اشراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیش همایش سومین جشنواره بین المللی شعر حوزه «اشراق» ظهر چهارشنبه چهارم آذر با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) تهران، حجت‌الاسلام عبدالله حسینی دبیر سومین جشنواره بین المللی شعر حوزه «اشراق» و جمعی از شعرا و اساتید حوزوی در مدرسه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد.

رشد کیفی شعرای حوزوی

در این مراسم حجت الاسلام عبدالله حسینی با تشکر از مسؤولان مدرسه علمیه امام رضا(ع) در خصوص اهتمام ورزیدن به موضوع شعر حوزوی، گفت: جشنوراه شعر حوزه، یک جشنواره یک جشنواره با قدمت بالای بیست و پنج سال است اما در طول این سال‌ها نام عوض کرده است و نخستین بار در سال 68 این جشنواره با همت حجت الاسلام والمسلمین رشاد و در شهر مشهد پایه‌گذاری شد.

وی افزود: در آن زمان رهبر معظم انقلاب وقتی در جریان کار نخستین دوره از جشنواره قرار گرفتند تعجب کردند که آن همه شاعر طلبه داریم، از همان دوره اول مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به جشنواره داشتند و با کمک‌های ایشان دوره اول جشنواره شکل گرفت.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال اول تاسیس کنگره شعر حوزه 500 هزار تومان به کنگره شعر حوزه ارسال کردند، در آن زمان نه تنها کنگره شعر حوزه برگزار شد، بلکه مبلغی برای سازمان تبلیغات نیز باقی ماند.

وی در خصوص تاریخچه جشنواره‌های شعر حوزوی، بیان داشت: در سال های بعد حوزه هنری به مقوله داستان و شعر حوزوی پرداخت، امروز هم این موضوع به دفتر تبلیغات حوزه علیمه قم سپرده شده است.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: به نظر می‌رسد جشنواره‌ای که این‌گونه پیش نشست علمی و سطح بالا دارد بسیار ارزشمند و پربار خواهد بود، ضمن این‌که تا کنون نیز 4 پیش نشست برگزار شده است.

وی در خصوص تفاوت جشنواره امسال با دوره‌های قبل، بیان داشت: از نظر کمی و کیفی آثار بسیار بهتر و دو برابر شده است، از نظر کیفی نیز شاعران اهتمام بیشتری داشته اند، ضمن این که انتقال جشنواره در تهران بسیار خوشایند است تا طلاب تهرانی در آن شرکت کنند.

دبیر سومین جشنواره بین المللی شعر حوزه«اشراق»، عنوان داشت: ما باید انجمن شعر طلاب تهران را تاسیس کنیم، اما باید بدانیم چند طلبه از استان تهران برای ما شعر فرستاده اند، از میان همین افراد انجمن شعر طلاب با انتخاب هیأت موسس ایجاد خواهد شد، دفتر این انجمن نیز در مدرسه علمیه امام رضا(ع) خواهد بود.

وی گفت: اعضای ستاد این جشنواره با رهبر معظم انقلاب دیدار داشته‌اند، این اتفاق سه روز قبل از شهادت شهید همدانی بود و در آن روز آن شهید بزرگوار نیز در میان ما بود.

حجت الاسلام حسینی در پایان در خصوص زمان برگزاری جشنواره، بیان داشت: در تاریخ‌های 29 و 30 آذر امسال این جشنواره در تالار ایوان شمس تهران و با حضور چهره‌های سرشناس حوزوی برگزار خواهد شد.

گفتنی است، در این مراسم تعدادی از خواهران و برادران حوزوی به خوانش اشعار خود پرداختند./856/202/ب1

ارسال نظرات